مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، ترویج و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت را یکی از مهمترین وظایف این اداره کل دانست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛محمدپور در دیدار با مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان، با اشاره به اینکه دفاع مقدس، ده ها بلکه صدها سال حرف برای گفتن و ظرفیت برای شکفتن دارد، اظهار داشت: بر این باوریم که هنرمندان و اصحاب فرهنگ در حوزه ی فرهنگ و هنر ارزشی و در راس آن هنر دفاع مقدس، همچنان حرف‌های زیادی را برای گفتن دارند و باید زمینه برای پرداخت مطلوب تر به این مقوله فراهم باشد .

وی با اشاره به این موضوع که مباحث انسانی ‌ هیچ‌وقت کهنه نمی‌شوند، گفت: فرهنگ اسلامی و ایرانی منهای عناصر نوع دوستی، فداکاری و ایثار و شهادت کالبدی بدون روح است و  باید بستر را به گونه‌ا‌ی فراهم کرد که اهالی فرهنگ و هنر بتوانند در زمینه تولید آثار فاخر با محوریت دفاع مقدس دست به فعالیت بزنند.

وی تاکید کرد: بزرگترین رسالت ما این است که جوان‌ها را با تفکرات ارزشی  شناسایی کنیم، پرورش دهیم و شرایط فعالیت را برای آنها مهیا سازیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: دوران دفاع مقدّس جلوه  گاه اخلاق، فضایل و ارزش  های الهی و سازنده  ترین و پرشکوهترین درس  ها بود و پایان هشت سال، تمام شدن و توقّف راه نبود، بلکه پس از آن، ایمانی که محصول خلوص و فداکاری رزمندگان بود، هشیاری، تحرّک و بیداری  های بزرگی را رقم زد و براین اساس امروز شاهد آفرینش آثاری فاخر در این راستا هستیم.

در این دیدار سردار جعفری مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس نیز با تبریک انتصاب "محمد محمدپور" به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، خواستار همکاری بیش از پیش بین این دو دستگاه جهت تعمیق و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت شد.
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.