رئیس شبکه دامپزشکی کاشان گفت: در اجرای طرح سراسری واکسیناسیون، 26 هزار راس دام در این شهرستان علیه بیماری تب برفکی واکسینه می شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رسول سبحانی روز اشاره به آغاز اجرای این طرح سراسری از 25 اردیبهشت ماه سال جاری اظهار کرد: با هماهنگی شرکت تعاونی دامداران کاشان، واکسن دام ها تامین شده و دامپزشکی در قالب سه اکیپ نسبت به واکسیناسیون رایگان دام ها اقدام می کند.
وی افزود: پیش بینی می شود در زمان اجرای این طرح تعداد چهار هزار راس گاو و 22 هزار راس گوسفند و بز در این شهرستان واکسینه شوند.
رئیس شبکه دامپزشکی کاشان گفت: بیماری تب برفکی یکی از بیماری های ویروسی مسری در دام های اهلی است که در صورت سرایت این بیماری بین دام های سنگین، موجب کاهش تولید شیر و نیز کاهش وزن و افت تولید گوشت شود.
سبحانی تاکید کرد: برای پیشگیری از این بیماری رعایت دقیق الزام های بهداشتی و قرنطینه ای دامپزشکی و واکسیناسیون دام ها ضروری است.
به گفته وی در سال گذشته تعداد 10 هزار و 500 راس گاو و گوساله و 27 هزار و 500 راس گوسفند و بز علیه بیماری تب برفکی واکسینه شدند.
سبحانی در ادامه افزود: در 2 ماه اول سال جاری نیز تعداد 500 راس گاو و گوساله و 42 هزار راس گوسفند و بز علیه این بیماری مایه کوبی شدند.
وی به دامداران توصیه کرد: در زمان اجرای طرح از جابجایی دام ها خودداری کنند وعلاوه بر همکاری با اکیپ های دامپزشکی، الزام های بهداشتی و قرنطینه ای را برای حفظ سلامت دام ها و جلوگیری از انتشار بیماری رعایت کنند.




انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.