وقتی آمریکا برای جوانان دلسوزی می کند!

وزارت خارجه آمریکا از تمرکز خود برای جلوگیری از جذب جوانان به گروه های تروریستی خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی مجلس نمایندگان آمریکا؛ هماهنگ کننده دفتر ضد تروریستم وزارت امور خارجه آمریکا در جلسه استماع کمیته فرعی مبارزه با تروریسم در مجلس نمایندگان آمریکا گفت تمرکز عمده خود را بر جلوگیری از روی آوردن جوانان به دیدگاه های افراطی و جذب آنان در گروه های تروریستی گذاشته ایم.

جاستین سیبرل گفت دفتر مبارزه با تروریسم وزارت امور خارجه در تلاش برای پیشبرد مهم ترین اولویت های ضد تروریسم آمریکا فعالیت می کند. آمریکا با تهدیدها و شرایط متغیری روبروست. جامعه جهانی در کاستن از پناهگاه های تروریست ها، پیشرفت های خوبی داشت ولی گروه های تروریستی و بخصوص داعش و القاعده همچنان در هدف خود مصمم هستند.

وی گفت حملات اخیر در باماکو، بیروت، برکسل، جاکارتا و پاریس نشان از عزم قاطع این گروه ها در اعمال خشونت علیه غیر نظامیان بی گناه دارد. این حملات و حملات دیگر ضرورت اراده سیاسی بین شرکایمان را برای مقابله با تهدیدهای نوظهور افزایش می دهد که داعش، القاعده و گروه های همسو با آنان ایجااد کرده اند.

رئیس جمهور اوباما موثرترین شراکت بین المللی را در سراسر دنیا برای مقابله، اخلال و شکست تهدید بین المللی تروریسم ایجاد کرده است. دفتر مبارزه با تروریسم وزارت امور خارجه نقشی عمده در توسعه این شراکت ایجاد می کند.

هماهنگ کننده دفتر مبارزه با تروریسم وزارت امور خارجه آمریکا گفت موفقیت آمریکا در تلاش های ضد تروریسم خود به صورتی فزاینده به شرکت توانمند غیر نظامیان، پلیس، دادستان ها، کارکنان بخش هوایی و مقامات زندان و سران جوامع مختلف بستگی دارد. همانطور که تجربه داخلی ما نیز نشان داده است، اینها در خط مقدم مقابله با تروریسم و واکنش به آن در جوامعشان قرار دارند.

این دفتر در تلاش برای ایجاد هماهنگی در جوامع مختلف و بازیگران غیر نظامی است. ما از اختصاص صد و  هفتاد و پنج میلیون دلار برای صندوق شراکت ضد تروریسم در سال مالی دو هزار و شانزده تقدیر می کنیم و خواستار ادامه حمایت برای سال مالی دو هزار و هفده هستیم.
 
سیبرال گفت با این منابع، می توانیم توان نهادهای مجری قانون و نهادهای قضایی از ساحل تا جنوب شرق آسیا را افزایش دهیم. تمرکز ما روی کشورهایی است که از گسترش بین المللی داعش جلوگیری می کنند و در عین حال از القاعده و گروه های همسوی آن نیز غافل نیستند.

همچنین تعامل خود را با شرکای اروپاییمان نیز بیشتر می کنیم تا اطمینان یابیم توان آنها برای جلوگیری از گسیل ستیزه جویان خارجی افزایش می یابد، همکاری اطلاعاتی بیشتر می شود و شبکه های محلی جذب تروریست از میان می رود.

وی با اشاره به افزایش کشورهای همکاری کننده با آمریکا در زمینه اطلاعاتی و جلوگیری از مسافرت افراد مظنون به فعالیت های تروریستی گفت ما همچنین با اینترپل برای افزایش توانمندی این نهاد در خصوص اشتراک بانک اطلاعاتی ستیزه جویان خارجی خود را با کشورهای سراسر دنیا همکاری می کنیم. پنجاه و هشت کشور بعلاوه آمریکا اکنون پرونده های مربوط به ستیزه جویان خارجی را با اینترپل به اشتراک گذاشته اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار