مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان تبریزگفت: در سال گذشته یک میلیارد و 750 میلیون تومان زکات در شهرستان تبریز جمع آوری شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛یاورزاده اعتقادات دینی و مذهبی مردم را در افزایش میزان زکان موثر دانست و افزود : این زکات جمع آوری شده در کنار فعالیت های عمرانی به امور فقرا خرج می شود.

حجت الاسلام ایزدی مسئول زکات شهرستان تبریز هم با اشاره به عوامل افزایش میزان مبلغ زکات در سال 94  تشکیل شورای زکات روستا ، برگزاری دوره های آموزشی و مراسم ویژه در این خصوص را نیز در کنار اعتقادت دینی مردم از این عوامل برشمرد و تقویم اجرایی جهاد کشاورزی ، مشارکت تولید و صنعت را در این عرصه لازم دانست.

حجت الاسلام محمدزاده رئیس اداره زکات استان نیز با اشاره به این که قرار است در 2 هزار و 157 روستای استان شورای زکات تشکیل شود افزود : ظرفیت جمع آوری زکات در استان 95 میلیارد تومان است.

دبیری رئیس شورای اسلامی شهر تبریز هم با اشاره به ضرورت ترویج و تبلیغ فرهنگ زکات ، از آمادگی کامل شورای شهر و شهرداری تبریز در این عرصه خبر داد.

حجت الاسلام توکی نماینده امام جمعه تبریز در امور زکات هم ، زکات را در کنار نماز ، یکی از احکام مهم اسلام عنوان کرد و گفت : بحث معرفی چهره های برجسته در پرداخت زکات ، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در این زمینه از موارد لازم است و باید بیش از پیش در این حوزه تلاش شود.
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.