کشتارگاه و مجتمع تولید گوشت زیاران پس از یک دوره رکود به زودی راه اندازی می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوين ؛ سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری قزوین گفت: مجتمع گوشت زیاران یکی از طرح های راهبردی کشور و استان است که با هدف افزایش تولید و تعادل بخشی در تولید گوشت قرمز راه اندازی می شود. 

عباسعلی درافشانی در بازدید از واحدهای پرورش دام ، تولید گوشت، خوراک دام ، کشتارگاه و سردخانه مجتمع گوشت زیاران در جریان روند بازسازی، مرمت و راه اندازی این مجموعه بزرگ قرار گرفت.

وی افزود: قزوین با داشتن دشتی مستعد برای فعالیت های دامداری در مرکز کشور و مجاورت بازار گسترده مصرف گوشت قرار دارد و از این رو توسعه این مرکز از اولویت های اقتصادی است.
 
سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری گفت: در فاز بعدی هم به روز رسانی تکنولوژی و افزایش بهره وری و استفاده از امکانات موجود در دستور کار قرار خواهد گرفت.

در این بازدید مقرر شد موضوع کنترل مسائل بهداشتی مجتمع در مرحله اول با کمک اداره کل دامپزشکی و جهاد کشاورزی استان و بکار گرفتن ظرفیتهای بخش خصوصی انجام شود.

همچنین موضوع تامین دام از طریق مدیر پشتیبانی امور دام و اتحادیه دامداران استان و رعایت مسائل زیست محیطی در  15 روز آینده اجرایی شود.

مجتمع زیاران شهرستان آبیک با 240 هکتار مزرعه و تاسیسات صنعتی، دارای ظرفیت سالانه 490 هزار گوسفند، گاو و گوساله برای پرواربندی و کشتار صنعتی است.
انتهای پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار