رئیس اتاق اصناف ایران گفت: برنامه جدی اتاق اصناف کشور برمقررات زدایی وتسریع صدور مجوزها برای بهبود فضای کسب و کار است.

مقررات زدایی برای توسعه فضای کسب وکار اصناف در دستور مجلسبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، یدالله صادقی لزوم ساماندهی واحدهای صنفی را خواستار شد وگفت: یکی از مشکلات ما سریز نیروی بیکار شده در دیگر واحدهای صنعتی وخدماتی کشور به سمت واحدهای صنفی است به نحوی که تراکم بسیار بالا واشباع را دراین بخش شاهدیم.

صادقی تصریح کرد:مشکل نقدینگی یا پول همه مشکل اصناف نیست حذف مقررات دست وپاگیر و موانع قانونی برای کار ازموانعی هستند که باید هرچه سریع تر برطرف شوند تا اصناف سرپا بمانند.
 
دبیر نظارت براصناف کشور با بیان اینکه  می توان مقررات وقوانین حاکم برجامعه صنفی را تغییرداد اظهار کرد: باید به بخش خصوصی اعتماد کرد زیرا راهی برای پیشرفت کشور جز اعتماد به بخش خصوصی نیست.


رئیس اتاق اصناف ایران از وجود600هزار واحد صنفی تولیدی در کشور خبرداد .

وی گفت:قانون نظام صنفی کشور در دست اصلاح است برای این منظور کمیته ای شکل گرفته و جدیدترین قوانین را در قالب نظام صنفی بروز کرده و آمادگی اجرای این قانون وجود دارد.

وی از دیگر نیازهای حوزه اصناف کشور را ایجاد پنجره واحد ذکر کرد وتصریح کرد: با ایجاد پنجره واحد دربحث صدور مجوزها ی صنفی صرفا مراجعه به یک بخش جوابگو تمام نیازهای مراجعه کنندگان است.

وی ازکمک دولت به جامعه اصناف برای حل مشکلات وتعارضات با بخش های مالیاتی خبرداد.

انتهای پیام/ح



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.