شیراز؛

تسهیلات ارزی با بهره 4 درصد برای ساخت گلخانه

برای ساخت گلخانه های با تکنولوژی بالا تسهیلات ارزی با بهره 4 درصد پرداخت می کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ قاسمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس اظهار کرد: برای ساخت گلخانه تسهیلات 16 درصد و بدون محدودیت و برای ساخت گلخانه های با تکنولوژی بالا، تسهیلات ارزی بدون محدودیت و با بهره 4درصد پرداخت می شود.
وی افزود: برای توسعه باغداری در زمینهای شیب دار نیز اگر مکانی بر اساس ظرفیت اقلیمی و بارندگی مناسب وجود داشته و ایجاد باغ در آن امکانپذیر باشد پس از تایید شهرستان امکان واگذاری به مردم میسر است .
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: با توجه به منویات مقام معظم رهبری و شعار امسال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل و نیز اینکه برجام به فرجام رسیده و شرایط بهتری برای تعاملات بیشتر بوجود آمده سیاست ما در وزارت جهاد کشاورزی افزایش بهره وری است و این امر بوسیله افزایش دانش محقق خواهد شد.
قاسمی در ادامه متذکر شد به طور کلی در کشور چند هدف عمده دنبال می شود که در درجه اول از رکود خارج کردن فعالیت های اقتصادی و کارکردهای تولید است، در درجه دوم سرمایه هایی حذف شده ولی نیاز به اندکی سرمایه گذاری برای راه اندازی آن است و در درجه سوم واگذاری طرح های عمرانی دولتی به بخش خصوصی در قالب اجرا و بهر ه برداری است.
وی افزود: پس از ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری، وزارت جهاد کشاورزی در قالب 10برنامه فعالیت های خود را انجام داد و در همین راستا در پارسال علیرغم وضعیت خشکسالی 10ساله، تراز تجاری بخش کشاورزی 5+ شد، یعنی از 8- بهمنهای 3 و 2 دهم رسید و حدود 13 و 8 دهم درصد محصولات کشاورزی افزایش پیدا کرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس به مهمترین چالش این استان یعنی بحث آب اشاره کرد و گفت: با توجه به میانگین بارندگی استان که حدود 290 میلیمتر است باید از آب، بهتر از اینکه هم اکنون استفاده می کنیم، بهره برداری کرده و به ازاء هر قطره، در تولید محصول گام برداریم.
قاسمی با بیان اینکه باید موضوع مدیریت تقاضای آب را در بحث بهره وری مد نظر قرار دهیم اظهار کرد: این مدیریت یک بسته است که فقط شامل ساخت کانال و پوشش آن ها نمی شود بلکه استفاده از نهال و بذر اصلاح شده، جایگزین محصولات کم آب بر، کشت نشایی مزرعه، محدودیت کشت های پر آب بر از جمله برنج، تجمیع باغات اراضی، استفاده از گلخانه ها، تسطیح اراضی و کاشت گیاهان دارویی را نیز شامل می شود.
وی بیان کرد: در صورت تمایل کشاورزان و باغداران به تجمیع و با مدیریت واحد، 85درصد هزینه های سیستم آبیاری را پرداخت می کنیم .
وی ادامه داد: ما برای علمی کردن کشاورزی در حال اجرای نظام نوین ترویج هستیم و بر این اساس دو طرح پهنه بندی و امید را در شهرستان ها اجرا کرده ایم.
انتهای پیام/ن
برچسب ها: تسهیلات ، ارزی ، بهره ، گلخانه ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.