استاندار کرمانشاه گفت: اگر پیگیری اقتصاد مقاومتی در کشور ضروری است، ضرورت آن در استان کرمانشاه مضاعف است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛اسدالله رازانی با اعلام اینکه بودجه شهرداری تهران ۴۲.۵ برابر و بودجه شهرداری مشهد ۱۲.۵ برابر بودجه شهرداری کرمانشاه است، گفت: نگرانی از فاصله بین استانهای برخوردار و عدم برخوردار دارد زیاد می شود.

 وی با بیان اینکه اکنون نزدیک به ۲۰ سال است که کرمانشاه از نظر اشتغال جزو استان های آخر و از نظر بیکاری جزو استان های اول است ادامه داد: باید بیشتر به کرمانشاه توجه شود و کرمانشاه باید یارانه های ویژه تری نسبت به سایر نقاط دریافت کند.

 رازانی افزود:شاخص ها و آمارهایی از جمله خط فقر، فاصله طبقاتی، نرخ بیکاری، درآمد مردم و ... در کشور  ما با سطح استاندارد فاصله دارد و در کرمانشاه علی رغم همه پتانسیل ها و استعدادهایی که داریم از جمله مرز، خاک حاصلخیز و ...، اما شاخص های اقتصادی به شدت نگران کننده است.

 وی گفت:بودجه شهرداری کرمانشاه با یک میلیون نفر جمعیت سال گذشته ۴۰۰ میلیارد تومان بود و بودجه شهرداری تهران که ۱۰ برابر ما جمعیت دارد ۱۷ هزار میلیارد تومان یعنی ۴۲.۵ برابر ما و بودجه شهرداری مشهد با جمعیتی معادل سه برابر کرمانشاه ۱۲.۵ برابر شهرداری ما بود.

 وی نرخ رشد جمعیت در کشور را ۱.۶ درصد و در استان‌های دهک سوم مانند  کرمانشاه چهار دهم درصد اعلام کرد و گفت: این یعنی رشد جمعیت متوقف شده و معادل کسانی‌که متولد می شوند از کرمانشاه خارج می شوند که اکثر آنها نخبه علمی، مالی، اقتصادی و فرهنگی هستند.


انتهای پیام/ح

 

برچسب ها: کرمانشاه ، نزدیک ، 20سال ، بیکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.