مدیرعامل شرکت مخابرات استان اردبیل از افتتاح 122 طرح مخابراتی با 115 میلیارد ریال اعتبار در استان اردبیل به مناسبت هفته ارتباطات خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ یاور محمدحسینی گفت: در سال جاری با تبدیل 100 هزار شماره تلفن ثابت در استان به سافت سویچ (نسل جدید ارتباطات مخابراتی) سطح خدمات دهی در 25 درصد تلفن های ثابت استان ارتقا خواهد یافت.

وی افزود: استان اردبیل با 433 هزار مشترک تلفن ثابت ضریب نفوذ 34.26 را داراست و علاوه بر شرکت مخابرات با فعالیت حدود 8 شرکت خصوصی ارایه دهنده اینترت پرسرعت حدود 70 هزار اینترنت پرسرعت در استان مورد استفاده قرار می گیرد.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان اردبیل گفت: 177 روستا در استان اردبیل از اینترنت پرسرعت بهره مند است، یک میلیون و 80 هزار تلفن همراه در استان مورد استفاده قرار می گیرد و به تناسب انتظارهای مردم برای افزایش خدمات و سرعت اینترنت پرسرعت تلاش می شود.

محمد حسینی بیان کرد: هم اکنون 6 سایت مخابراتی در استان به نسل چهارم تلفن همراه مجهز است و راه اندازی نسل چهارم تلفن های همراه در تمام سایت های مخابراتی استان از برنامه های شرکت مخابرات استان در سال 95 است.

وی حجم ورودی پهنای باند اینترنت استان را 2 گیگابایت بر ثانیه اعلام کرد که این میزان نسبت به اواخر سال 93 پنج برابر افزایش یافته است و در آینده پهنای اینترنت دریافتی همه کاربران در استان به 10 مگابایت در ثانیه خواهد رسید.

محمدحسینی افزود: 4 هزار و 673 کیلومتر فیبرنوری در استان اردبیل اجرا شده است و توسعه مخابراتی در ابعاد مختلف در بستر فیبر نوری اجرا شده انجام می گیرد.

وی همچنین گفت: ظرف 3 سال تلاش با تامین و ایجاد 19 سایت مخابراتی و با 40 میلیارد ریال هزینه، جاده اردبیل سرچم به طور کامل تحت پوشش تلفن همراه قرار گرفته است و حتی در فضاهای میان تونل ها و گاه در داخل آنها نیز امکان ارتباط مخابراتی وجود دارد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.