با حضور شبکه های اجتماعی در کانون خانواده؛ اینبار پدران شیفته پیام رسان ها شده اند.

به گزارش گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ این روزها پیام رسان ها نقش مهمی را در کانون گرم خانواده ایفا می کنند. کمی که به گذشته برگردید روزهایی را به خاطر می آورید که پدران بازنشسته پس از رسیدن به این دوره به سراغ شغل های جایگزین می رفتند و به دنبال پر کردن اوقات فراغت خود بودند. اما با ورود پیام رسان ها به زندگی مردم شکل و شمایل اوقات فراغت در سنین بالا هم تغییر کرده است. 

احمد آقا همسایه واحد کناری فردی بود که جرقه نوشتن این گزارش را در فکرم زد. کسی که 55 سال دارد و دو فرزندش هم دانشجو هستند. چند روز پیش سوالی درباره نحوه فوروارد کردن پیام در تلگرام را از من پرسید برای من خیلی جالب بود که وجه اشتراک نسل های دیروز و امروز بیشتر شده است. مثلا تا همین چند سال پیش یک فرد بازنشسته به دنبال کار کردن در آژانش می رفت و زمان هایی که آزاد بود با خواندن شاهنامه و روزنامه و .. می گذراند اما حالا  ترجیح می دهند دوران بازنشستگی خود را در کنار فعالیت در تاکسی سرویس در تلگرام بگذرانند. این به این معنی است که پیشرفت تکنولوژی در حضور مشاغل این چنینی تاثیر دارد.


فرزندان احمد آقا گله داشتند که دیگر راه فراری برای  گریختن از پدر ندارند. به گفته دختر وی تا قبل از نصب تلگرام و عضویت پدر در این پیام رسان ها راه های مختلفی برای سر کلاس نرفتن و نان نگرفتن و .. بود اما حالا پدرم به محض اینکه متوجه شود من در کلاس درسم نیستم یا وقتهایی که با دوستانم خرید رفته ایم به من می گوید از کلاس و استاد عکس بگیر و برای من تلگرام کن! حجم مصرفی اینترنت منزل تا قبل از عضویت پدرم یک ماه شاید هم بیشتر دوام می آورد اما الآن سر دو هفته تمام می شود.

صرف نظر از درد و دل های دختر احمد آقا که به شوخی گله هایی را مطرح کردند اما یکی از حرف هایش خیلی جای تامل داشت آن این بود که پدر من کمتر از مواقع دیگر به بررسی کارهای روزمره من و برادرم می رسد و بیشتر در گروه ها وقت خود را سپری می کند. خیلی وقت ها دوست دارم مثل سابق عضو هیچ کدام از گروه ها و شبکه های اجتماعی نباشد و فقط و فقط توجه ش برای ما باشد.


تصور کنید پدران امروزی که بیشترین وقت خود را با ابزارهای الکترونیکی، گوشی موبایل و حضور در فضای مجازی می‌گذرانند کودکانی تربیت می‌کنند که عادت‌ها و رفتارهای آنها را در آینده تحویل‌شان می دهند. با توجه به پدران که خیلی راحت تر از مادران به سراغ تبلت و تلویزیون و .. می روند در نتیجه موجب می شود که فرزندان از پدرانشان بیشتر الگو برداری رفتاری داشته باشند و چه بهتر که خواندن کتاب داستان کوتاه را در اوقات فراغت و از سنین کم به فرزندان اموزش دهیم.


گزارش از نوروزبیگی



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.