هدف از احداث شهرک بازیافت کاهش تولید زباله و ترغیب سرمایه‌گذاران به ورود به صنعت بازیافت زباله می باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ شهردار سمنان از افتتاح و بهره‌برداری از پروژه شهرک بازیافت سمنان در مهرماه امسال خبر داد.
حسین موسوی افزود: شهرک بازیافت سمنان با هدف کاهش تولید زباله ، ترغیب سرمایه‌گذاران به ورود به صنعت بازیافت زباله ،ایجاد شغل و تحقق شعار "طلای کثیف با ارزش‌ترین کالای اقتصادی است در مناطق پیرامونی سمنان در حال احداث است.
 وی با اشاره به اینکه  این شهرک در  30کیلومتری جاده نظامی سمنان در حال احداث است، افزود: ساخت شهرک بازیافت سمنان پس از کارهای مطالعانی،مکان‌یابی و طی مراحل کارشناسی در زمینی به وسعت 20 هکتار از شهریور سال گذشته کلید خورد و هم‌اینک در مرحله خیابان‌بندی و جدول‌کشی است.
شهردار سمنان گفت: 60 هزار قواره زمین در این گستره 20 هکتاری برای انبارهای بازیافتی سطح شهر در نظر گرفته شده است تا زباله‌ها پس از جمع‌آوری به این انبارها انتقال شود.
وی با اشاره به احداث صنایع‌ تبدیلی در این شهرک، یادآور شد: همچنین 6 قواره زمین شش هزار متری نیز برای ایجاد صنایع تبدیلی اختصاص یافته است.
موسوی  از صرف 10 میلیارد ریال در این شهرک خبر داد و تصریح کرد: تکمیل این پروژه به 30 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
حمیدرضا پیوندی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان با اشاره به تلاش این سازمان برای تکمیل سریع‌تر این شهرک، افزود: تلاش ما بر این است که با تامین اعتبارات مورد نیاز، تا مهرماه امسال غرفه‌های مورد نیاز به سرمایه‌گذاران و غرفه‌داران متقاضی تحویل گردد.
وی با اشاره به پایان یافتن عملیات جدول کشی،زیرسازی و تیرگذاری برق در این شهرک بازیافت تصریح کرد: کار نصب انشعاب آب، برق و دیوارکشی غرفه‌ها نیز به‌زودی در دستور کار قرار می‌گیرد.
انتهای پیام / د

برچسب ها: بازیافت ، شهرک ، زباله ، سمنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.