فایننشال تایمز: استبداد اردوغان عامل استعفای داووداغلو

از دیدگاه روزنامه فایننشال تایمز، رئیس جمهور ترکیه یک فرد مستبد است که همه چیز را فدای سلطه خود می کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سومریه نیوز، روزنامه "فایننشال تایمز"  سرمقاله امروز خود را به بررسی پیامدهای استبداد "رجب طیب اردوغان" -- رئیس جمهور ترکیه -- در عرصه سیاست داخلی و خارجی این کشور اختصاص داد.

این سرمقاله با عنوان "خطرات تلاش اردوغان برای سلطه استبدادی" منتشر شد.

فایننشال تایمز نوشت: "اتحادیه اروپا در برقراری ثبات اقتصادی و اجتماعی در ترکیه نقش مهمی را ایفا می کند."

این روزنامه افزود: "اردوغان یک رئیس جمهور مستبد است. وی با سردادن شعارهایی درباره مبارزه با سکولاریسم توانست در سال 2002 به قدرت برسد. اردوغان در  14 سال گذشته، کشور را از سیطره ژنرال ها و قاضی ها خارج کرد. او از طرفی عرصه را بر رسانه ها، معترضان و رقبایش تنگ کرد."

در ادامه این گزارش آمده است: اردوغان به دنبال مشروعیت بخشیدن به حکومت استبدادی در ترکیه است. وی برای رسیدن به این هدف، نخست وزیرش را مجبور به استعفا کرد.

 "داووداغلو" از حامیان اردوغان به حساب می آمد و ریاست حزب عدالت و توسعه را بر عهده دارد. تلاش اوغلو برای کسب استقلال در حیطه کاری، اردوغان را به تلاش برای برکناری وی واداشت.

 این روزنامه در پایان نوشت: "اردوغان در دهه نود توانست بحران های اقتصادی و درگیری ها را در ترکیه کنترل کند؛ ولی او امروز همه چیز را برای رسیدن به سلطه خود به خطر می اندازد. این نشان می دهد که عقربه های ساعت در حال حرکت به سمت گذشته است."

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۷ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
دومبن دروغگوی ترکیه کنار رفت.
آخرین اخبار