٢٩ارديبهشت روز موزه در تقويم ايران ميباشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ در يزد تعدادى موزه وجود دارد كه به اختصار به معرفی ان مي پردازيم:

موزه آیینه و روشنایی یزد
این موزه تنها موزه تخصصی در رابطه با موضوع نور در ایران است و شامل انواع پیه سوز، شمع سوز، نفت سوز و اشیای برقی است. اشیای موجود در این موزه از جنس سفال، شیشه، برنج، مس و برنز است.

موزه،جلوه گر تاريخ+تصویر

موزه مردم شناسی مهریز
موزه مردم شناسی مهریز به منظور احیای بناهای فرهنگی و تاریخی و در جهت شناخت آداب و رسوم و اعتقادات مردم منطقه در ساختمان یک حمام قدیمی- معروف به حمام استهریج – تشکیل شده است.

موزه،جلوه گر تاريخ+تصویر

موزه علوم طبیعی یزد
این موزه در بخشی از بنای دبیرستان ایرانشهر یزد قرار دارد كه مساحت آن حدود سه هزار و پانصد متر مربع است و در حال حاضر دارای بخش های جانور شناسی، گیاه شناسی، زمین شناسی، نجوم، فیزیک، تاریخ طبیعی و کارگاه تاکسیدرمی است.

موزه،جلوه گر تاريخ+تصویر

موزه آب یزد
در این موزه لوازم مختلف حفر قنات، ابراز و ادوات اندازه گیری حجم آب، وسایل تامین روشنایی در قنات، اسناد و مدارک خرید و فروش آب و وقف نامه های قدیمی، کتابچه میراب ها و اسناد توزیع آب، ظروف نگهداری و حمل آب و بسیاری لوازم و اشیاء ارزشمند دیگر نگهداری می شود.

موزه،جلوه گر تاريخ+تصویر

موزه پلاس میبد
این موزه در کاروانسرای شاه عباسی "چاپارخانه" شهرستان میبد قرار دارد. این کاروانسرای قدیمی توسط سازمان میراث فرهنگی کشور در طی پنج سال مرمت شده است. تعداد زیادی از زیلوهای قدیمی مساجد و دیگر اماکن تاریخی در این موزه نگهداری می شود.

موزه،جلوه گر تاريخ+تصویر


انتهاى پيام/ی
برچسب ها: یزد ، موزه ، تاریخ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.