اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی از افزایش صادرات گوشت مرغ به دیگر کشورها و رسیدن رقم وزنی آن به 1000 تن خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خراسان رضوی ،مدیر کل دامپزشکی استان خراسان رضوی گفت: در فروردین پارسال ،37 هزار کیلوگرم مرغ منجمد از استان صادر شدکه این رقم در فروردین امسال به یک میلیون کیلوگرم رسیده است.

مجید روحانی نژاد با اشاره به اینکه مقصد صادرات،کشورهای افغانستان، تاجیکستان، ترکمنستان و عراق بوده است؛ افزود: ارزش دلاری صادرات یاد شده یک میلیون و 500 هزاردلار می‌باشد.

وی گفت: در همین مدت بیش از 343 هزار قطعه جوجه یک روزه به ارزش 150 هزار دلار نیز از مبدا استان به دیگر کشورها صادر شده است که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 169 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

مدیر کل دامپزشکی استان خراسان رضوی افزود: دقت در بررسی بهداشتی محموله های صادراتی و وارداتی از جمله مواردی که نقش مستقیمی در استقبال کشورهای هدف و رونق اقتصاد کشور دارد.

روحانی نژاد گفت:پذیرش محموله های صادراتی مرتبط با دام و طیور جمهوری اسلامی در دیگر کشورها منوط به داشتن گواهی معتبر دامپزشکی است و این گواهی در پی اقدامات قرنطینه ای و بهداشتی گسترده ای انجام می پذیرد .

وی گفت: همچنین اگر محموله ای دارای گواهی معتبر دامپزشکی از کشور مبداء نباشد، اجازه ورود به کشور را نخواهد داشت وبر این اساس کلیه محموله ها در سامانه یکپارچه قرنطینه دامی سازمان دامپزشکی کشور به صورت آنلاین ثبت می گردد.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.