رئیس شورای اروپا ضمن مخالفت با خروج انگلیس از اتحادیه اروپا گفت تنها جایگزین این اتحادیه هرج‌ومرج سیاسی خواهد بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ دونالد توسک در نشست مشترک خبری‌اش با نخست‌وزیر دانمارک در کپنهاگ، ضمن 'پوچ ' خواندن اظهارات اخیر بوریس جانسون شهردار سابق لندن و از حامیان سرسخت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا که مشی این اتحادیه را با اهداف هیتلر مقایسه کرده بود، گفت که نمی‌تواند در برابر این اظهارات سکوت پیشه کند.

رییس شورای اروپا درارتباط با اظهارات اخیر بوریس جانسون گفت: اظهارات یادشده نشان می‌دهد که شهرداری سابق لندن از 'حد و مرزهای یک گفت وگو منطقی خارج شده و دچار ' فراموشی سیاسی ' شده است.

وی بابیان این‌که تصمیم برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا توسط مردم این کشور بایستی گرفته شود، افزود:' اما وقتی می‌شنوم که طرح‌ها و برنامه‌های این اتحادیه با آدولف هیتلر مقایسه شده است من نمی‌توانم ساکت بمانم . این چنین سخنان پوچی باید به طور کامل نادیده گرفته می شد اگر این استدلال ها توسط کسی بیان نمی شد که یکی از بانفوذترین سیاستمداران حزب حاکم انگلیس است.'

دونالد توسک افزود: 'اتحادیه اروپا همچنان در خط مقدم علیه اختلافات میان کشورهای اروپایی است و حقیقت این است که تنها جایگزین برای این اتحادیه هرج‌ومرج سیاسی و بازگشت به خودخواهی ملی است.'

بوریس جانسون شهردار سابق لندن روز یکشنبه گذشته در گفت و گویی جنجالی با ساندی تلگراف گفته بود که اتحادیه اروپا راه هیتلر را در پیش گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار