امضای 19 تفاهم نامه همکاری صنعتی بین ایران و الجزایر/تولید خودروی ایرانی در الجزایر

در دومین نشست کمیته مشترک ارزیابی همکاری های صنعتی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری دموکراتیک مردمی الجزایر، 19 تفاهم نامه همکاری در زمینه صنعت و خودرو امضا شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، نعمت زاده وزیر صنعت معدن و تجارت در این نشست که باحضور وزیران صنایع ایران و الجزایر  برگزار شد اظهار داشت: هردو کشور از منابع سرشار نفت وگاز برخوردارند و باید نفت وگاز را برای توسعه صنعتی و اقتصادی خود به کارگیریم .

 وزیر صنعت اضافه کرد: به همین دلیل هم اکنون توانمندی های قابل توجهی در بخش طراحی مهندسی ، ساخت تجهیزات و ایجاد پالایشگاه ها و مجتمع های پتروشیمی در ایران بوجود آمده است و ما آمادگی داریم این تجارب را به طور رایگان در اختیار دوستان خود در الجزایر قرار دهیم.

وی با اشاره به توانمندی های ایران در حوزه پتروشیمی گفت: ما طی 8 سال در صنعت پتروشیمی 15 میلیارد دلار سرمایه گذاری کرده ایم و امروز بعد از نفت خام ، بزرگترین صادرات ما به محصولات پتروشیمی اختصاص دارد.

وی یا اشاره به اینکه یکی از خودروهای داخلی که طراحی آن صد درصد در ایران انجام گرفته در کشور الجزایر تولید می شود گفت:خودروی تیبا و قطعات مختلف آن به صورت مشترک در این کشور تولید خواهد شد.

نعمت زاده در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر قیمت فروش تیبا در الچزایر گفت: از قیمت عرضه خودرو اطلاعی ندارم.

وزیر صنعت معدن و تجارت در خصوص امضای تفاهم نامه بین این دو کشور اظهار داشت: تفاهمنامه کمیته صنعت بین دو کشور، همکاری نمایشگاهی ، زمین شناسی، استاندارد، سهامداری سرمایه گذاری مشترک برای تولید خودروهای سواری، تولید وانت زامیاد، تولید وانت کاپرا، تولید کامیونت الوند، تولید صندلی خودرو، تولید اکسل خودرو، ایجاد خطوط کاربری های مختلف در خودروهای تجاری، ایجاد خطوط تولید روغن، روانکارها و مایعات خودرویی ، ایجاد خط تولید انواع لنت ترمز و ایجاد شرکت ایرانی الجزایری برای تولید خودرو در الجزایر ازجمله تفاهم نامه های امضا شده بین دو کشور است.

نعمت زاده افزود:تفاهم نامه تولید رادیاتور خودرو با سرمایه گذاری 15 میلیون دلار ، تولید کمک فنر با سرمایه گذاری 800 هزار دلار، تولید داشبورد با سرمایه گذاری 8 میلیون دلار و تولید شیشه خودرو با سرمایه گذاری 56 میلیون دلار از دیگر تفاهمات بین دو کشور است.

وی با اشاره به شبکه آبیاری بزرگ ایجادشده در الجزایر  توسط پیمانکاران اروپایی با شیرآلات ساخت ایران گفت:صنایعی در ایران داریم که کشورهای اروپایی پس از خرید از ما با نام خود به سایر کشورها عرضه می کنند.

وزیر صنعت با تاکید بر اینکه در زمینه همکاری های زیربنایی همچون ساخت پل،نیروگاه،پالایشگاه و سدسازی تجارب خوبی داریم ادامه داد:پتانسیل تولید مسکن ارزان قیمت به صورت صنعتی و انبوه سازی در کشور الجزایر وجود دارد.

وی خاطرنشان ساخت:پیمانکاران ایرانی علاوه بر ساخت مسکن جهت تولید مصالح و لوازم ساختمانی اعلام آمادگی کرده اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار