با استفاده از «بوئینگ X-37» ؛

تدارک آمریکا برای نبرد فضایی با روسیه

خبرگزاری روسی اسپوتنیک از برنامه‌های آمریکا برای نظامی کردن فضا و نبرد با رقبا در این عرصه خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از اسپوتنیک،  بوئینگ « X-37» فضای پیمای آمریکا برای نابودی ماهواره‌های رقبای  این کشور به ویژه روسیه طراحی شده و گفته می شود ‌آمریکا قصد دارد عرصه نبرد را در فضا تدارک ببیند.

تحلیلگران آمریکایی می‌گویند که بوئینگ X-37 از سوی ناسا (سازمان فضایی آمریکا) برای نابود کردن ماهواره‌ها  آماده شده و البته مقایسه‌ای نیز درباره هزینه  ایجاد چنین سامانه‌ای با سامانه‌های موشکی برای نابود سازی ماهواره‌های رقبا در فضا در دست بررسی است.

بر اساس این گزارش، این بوئینگ در بیستم مه سال 2015 به فضا پرتاب شد و در ‌آغاز به اهداف آن اشاره‌ای نشد اما اینک گفته می‌شود که مقام‌های نظامی و ناسا راکت یونی را بر ‌آن آزمایش کرده‌اند.

«ولادیمیر کوزین» تحلیلگر روسی در این زمینه گفت: این فضا پیما قادر به حمل جنگ افزارهای فضایی یا سلاح‌هایی است که از فضا به اهدافی در زمین شلیک شوند. واشینگتن با نادیده انگاشتن متحدانش در ناتو می‌خواهد فضا را عرصه‌ای برای رزم‌های‌آینده مبدل نماید.

«فرانکلین اسپینی» تحلیلگر کارکشته امور دفاعی آمریکا نیز به اسپوتنیک گفت: پنتاگون نیاز به جنگ سرد دارد و به همین دلیل سرمایه‌هایی را از بودجه‌اش به این بخش اختصاص داده است.»

وی گفت: بزرگترین پیمانکاران دفاعی آمریکا نیاز دارند تا افکار عمومی این کشور را متوجه روسیه و چین نموده تا بدین وسیله توجیهی برای برنامه‌های هنگفت تسلیحاتی فراهم شود.

این در حالی است که روسیه و چین در سال 2008 برقراری توافق بین‌المللی را مطرح کردند که بر اساس آن از استقرار جنگ افزار در فضا جلوگیری شود اما دولت آمریکا در زمان ریاست «جورج بوش»  و «باراک اوباما» همواره راه شروع چنین مذاکراتی را رد نمودند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار