سمینارمدیریت مصرف سرویس کاران لوازم خانگی دریزد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ دبیر کل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران در سمینار مدیریت مصرف سرویس کاران لوازم خانگی در یزدگفت: تاثیر مجموع عوامل بهبود بخش در شرایط اقتصادی را متاثر از کاهش مصرف انرژی در خط تولید و ماشین آلات کارخانه ها ، بهینه سازی مصرف وسایل انرژی بر و فراهم کردن زمینه برای تولید بهتر عنوان کرد
انصاری گفت : تضمین کیفیت به عنوان پشتوانه و اطمینان برای مصرف کنندگان در حوزه لوازم خانگی محسوب شده که متاسفانه با ورود کالاهای نامرغوب تحت شعاع قرار گرفته است.
وی استفاده از دانش و اطلاعات در سرویس لوازم خانگی را باعث افزایش اطمینان مصرف کنندگان دانست و آموزش نحوه استفاده بهینه از برق در بخش لوازم خانگی توسط سرویس کاران را ضروری برشمرد.

انصاری با ابراز نگرانی از اینکه هنوز رعایت حداقل مسائل بهینه سازی مصرف در کولرهای آبی انجام نمی شود گفت : توجه به طول کانال کولر واستفاده از سایبان ، جزئی ترین اقدام برای افزایش کارآیی این وسیله سرمایشی است.

وی به تدوین یک نظام مدیریتی با نگاه استانداردسازی خدمات به مشتریان اشاره داشت و تاکید کرد: در این نظام نامه سرویس کار به وظایف خود واقف شده و فرآیند خدمات به مشتری ، اطلاعات مورد نیاز  و شرایط مورد انتظار مردم با حساسیت بیشتری برای تضمین کیفیت محصولات خریداری شده شفاف و نظام مند می شود.

دبیر کل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران نهادینه شدن فرهنگ استفاده از لوازم خانگی در کشور را برای حفظ منابع تولید انرژی مهم توصیف کرد و بر آموزش مردم تاکید داشت.

همچنین  محمدحسن زربخش ، مدیر دفتر آموزش و اطلاع رسانی سازمان بهره وری انرژی ایران نیز در سخنانی تعمیر نادرست و ناصحیح لوازم خانگی را عامل اتلاف سرمایه ملی و انرژی دانست و گفت : متاسفانه اتلاف انرژی در بخش خانگی کشور بیشتر از حوزه صنعت است و یکی از دلایل آن آگهی نداشتن مردم از روشهای بهینه سازی است.

وی استفاده 28 درصد از مصرف برق منازل در تولید سرما برای یخچال و فریزر ها و 24 درصد توسط کولرهای گازی و آبی را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: در یک نگاه اجمالی به مصرف خانگی کشور ، تامین برق برای 30 میلیون یخچال و 15 میلیون لباسشویی مصرفی ؛ معادل شش برابر انرژی موردنیاز کل استان یزد است.

زربخش  با توجه به مبحث مدیریت انرژی در منازل را با اهمیت توصیف کرد و گفت : بسیاری از یخچال های تولیدی برخی کشورها که با گرید بالا در برچسب انرژی وارد می شود ، در آزمایشگاههای ملی ، سطح پایین تری را در بازده انرژی به خود اختصاص می دهند.

وی سرانه مصرف برق ایران نسبت به کشورچین را دو برابر و در مقایسه با کشور هند ، چهار برابر عنوان کرد.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۱ ۰۱ خرداد ۱۳۹۵
سلام, برگزاری نمایشگاه وسایلی که در آزمایش مصرف واقعی آنها ثابت شده بسیار اثر بخش خواهد بود.