مدیر امور اجتماعی و مشارکت های مردمی شهرداری اصفهان از کمک 70 میلیارد ریالی شهرداری اصفهان به مساجد فعال خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مسعود مهدویان فر گفت: شهرداری اصفهان برای کمک به توسعه، تکمیل، تعمیر و تجهیز مساجد فعال این شهر70 میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده است.

وی افزود: اولویت های شهرداری برای کمک به مساجد، نمای بیرونی مساجد، تکمیل زیرساخت های اساسی، مناسب سازی و سهولت در رفت و آمد به مسجد و ساخت سرویس های بهداشتی است.

مدیر امور اجتماعی و مشارکت های مردمی شهرداری اصفهان با بیان اینکه سقف پرداخت کمک یاد شده به هر مسجد فعال 250 میلیون ریال است خاطرنشان کرد: هیات امنای مساجد با مراجعه به معاونت فرهنگی- اجتماعی شهرداری منطقه و پس از بازدید کارشناس می توانند از این کمک بهره مند شوند.

مهدویان فر با اشاره به اینکه زیباسازی مساجد در اولویت شهرداری اصفهان است و هر ساله اعتباراتی را برای توسعه، تعمیر و تجهیز مساجد تخصیص می دهد گفت: پارسال 700 مسجد شهر اصفهان از این اعتبارات استفاده کردند.

وی در ادامه با بیان اینکه بیش از 1000 مسجد در شهر اصفهان وجود دارد افزود: یکی از مشکلات شهر اصفهان توزیع نامتوازن مسجد است.

مدیر امور اجتماعی و مشارکت های مردمی شهرداری اصفهاندر ادامه تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی شهری باید به ازای هر 400 تا 450 نفر یک مسجد وجود داشته باشد ولی هم اکنون در شهر اصفهان به ازای هر 1800 نفر یک مسجد وجود دارد.

مهدویان فر با بیان اینکه شهرداری اصفهان علاوه بر توسعه، تکمیل، تعمیر و تجهیز ، کمک های زیادی به مساجد شهر می کند گفت: شهرداری اصفهان و سازمان نظام مهندسی برای طراحی و نظارت بر ساخت مساجد 80 درصد تخفیف می دهد و هزینه 20 درصد دیگر را نیز شهرداری و خیرین مسجد ساز تقبل می کنند.

گفتنی است: مساجدی مشمول این کمک می شوند که علاوه بر برگزاری دو نوبت نماز جماعت، دارای شناسنامه حقوقی نیز باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.