دبیرکل حزب کارگزاران گفت: تأثیرگذاری لاریجانی در حمایت از دولت، بیشتر از عارف خواهد بود.

غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به مسأله ریاست مجلس دهم اظهار داشت: ان‌شاالله همه چیز با صلح و صفا و توافق طرفین حل و فصل شود.
 
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه از میان عارف و لاریجانی، کدامیک می‌توانند مسیر اجرای برنامه‌های دولت را هموارتر کنند ابراز کرد: هر دو طرفدار و حمایت‌کننده دولت هستند اما شاید، بُرد کاری این دو متفاوت باشد.

کرباسچی در این‌باره تأکید کرد: لاریجانی از اردوگاه اصولگرایان است و شاید در مجموع، تأثیرگذاری وی از عارف بیشتر باشد.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا موضوع ریاست مجلس دهم تأثیری بر روی انتخابات ریاست‌جمهوری 96 خواهد داشت گفت: اگر مجلس منظم باشد و عملکرد خوبی داشته باشد، قطعا مسائل مملکت بهتر اداره می‌شود و مردم در انتخابات 96 امیدوارتر خواهند بود.

کرباسچی اضافه کرد: عارف یا لاریجانی هر کدام بتوانند مجلس را بهتر اداره کنند و روال کشور به طور عادی انجام شود، قطعا در موفقیت دولت و آرایَش در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده تأثیر مثبت خواهد داشت.

وی درباره این تحلیل که می‌گوید: اصلاح‌طلبان با حمایت از عارف درخصوص موضوع ریاست مجلس، در پی پیداکردن سَر برای جریان خود هستند و این می‌تواند آن‌ها را از اعتدال جدا کند گفت: سَر اصلاح‌طلبی مشخص است و انسجام آن‌ها هم سر جایش است. نشانه این انسجام هم عملکرد مناسب در انتخابات 92 و 94 بود.

کرباسچی افزود: اگر اصلاح‌طلبان در مجموعه مجلس یا هر جای دیگر، احساس کنند که نیاز به یک انسجام قوی‌تری دارند، انسجام درونی‌شان بیشتر می‌شود.

دبیرکل حزب کارگزاران در پایان خاطر نشان کرد: انسجام اصلاح‌طلبان به این برمی‌گردد که شرایط روز را به طور صحیح تحلیل کرده و بتوانند از آن برای موفقیت خودشان و حل مسائل کشور استفاده کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار