مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: ظرفیت فرآوری صنایع تبدیلی بخش کشاورزی در مجموع بیش از 116 هزار تن است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ جلال کریمی زند با بیان اینکه سال گذشته 19 طرح صنایع تبدیلی بخش کشاورزی این استان به بهره‌برداری رسیده است گفت:19 طرح صنایع تبدیلی بخش کشاورزی برای 168 نفر اشتغال‌زایی داشته و این صنایع در زیر بخش‌های زراعی، باغی و دام و طیور است.

وی ادامه داد: حدود 37 طرح منجر به صدور مجوز تاسیس شده‌اند که جهت احداث این مجوزها بالغ بر یک‌هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که ظرفیت اسمی این مجوزها 338 هزار تن است .با پیگیری‌های مستمر این سازمان 171 میلیارد ریال از منابع استانی و ملی به این طرح‌ها اعتبار تخصیص یافته است.

کریمی زند افزود: در حال حاضر حدود 23 پروژه صنایع تبدیلی این بخش در دست اجرا است سرمایه‌گذاری این طرح‌ها 509 میلیارد ریال است که پس از تکمیل و راه‌اندازی ظرفیت فرآوری آن 245 هزارتن خواهد بود.

وی گفت: در حال حاضر 27 طرح و واحد صنایع تبدیلی نیازمند تسهیلات بانکی مورد بررسی قرار گرفته و تکمیل پرونده شده‌اند که منابع مورد نیاز آنها 990 میلیارد ریال است و در صورتی که تامین مالی شوند سبب ایجاد 336 هزار تن ظرفیت فرآوری در استان می‌شوند.


انتهای پیام/پ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.