روند نزولی تولید نفت نیجریه/ پایان سلطنت نفتی این کشور بر قاره آفریقا

به دنبال حملات متعدد به تأسیسات نفتی نیجریه، این کشور عنوان بزرگترین تولیدکننده طلای سیاه در قاره آفریقا را از دست داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بیزینس اینسایدر، نیجریه عنوان بزرگترین تولیدکننده نفت آفریقا را از دست داد. به دنبال هدف قرار گرفتن زیرساخت‌های انرژی این کشور بوسیله یک گروه شبه‌نظامی جدید موسوم به «انتقام‌جویان دلتای نیجر،» اکنون میزان تولید نفت این کشور کمتر از آنگولا است. 

بنابر آماری که «آر‌بی‌سی کپیتال مارکت» منتشر کرده است میزان تولید نفت آنگولا در ماه آوریل (30 روز منتهی به 12 اردیبهشت) به طور ثابت 1 میلیون و 800 هزار بشکه در روز بود. در حالی که میزان تولید نیجریه به 1 میلیون و 690 هزار بشکه در روز کاهش یافت.    

نیجریه از آن زمان نیز روندی نزولی را طی کرده و بنابر گزارش روز دوشنبه رویترز، میزان تولید این کشور به یک میلیون و 400 هزار بشکه رسیده است.

این مسئله نشان از وخامت شرایط سیاسی و امنیتی نیجریه دارد که تولید نفت این کشور را تهدید می‌کند. تأسیسات نفتی این کشور در سال جاری میلادی چندین بار هدف حمله قرار گرفته است. 

مهمترین آن‌ها، حمله هفته گذشته به تأسیسات ساحلی «شِورون» بود. در حمله‌ای دیگر گروه انتقام‌جویان دلتای نیجر خط لوله «فورکادوس» که تحت نظارت شرکت «شل» فعالیت می‌کند را هدف قرار دادند.

انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار