نماینده مردم شیراز گفت: بودجه عملیاتی و برنامه محور راه برون رفت از بزرگ شدن هرچه بیشتر دولت است.

بودجه عملیاتی و برنامه محور راه برون رفت از بزرگ شدن هرچه بیشتر دولت استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، احمد دستغیب نماینده مردم شیراز در نطق میان دستور خود در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با توجه به تجربیاتی که در طول نمایندگی‌ام بدست اورده‌ام چند نکته را به اختصار بیان میکنم. در مجلس با همکارانمان مسیرهای زیادی را طی کرده‌ایم و برای طی این مسیر در قانون گذاری وقت زیادی گذاشته شد اما به نتیجه مطلوب نرسیده ایم.

وی با بیان اینکه مسئولیت مرکز پژوهش های مجلس بسیار سنگین است، ادامه داد: امیدوارم سامانه‌ای تدوین شود تا نتایج فعالیتهای هر مجلس به مجلس بعدی منتقل شود .

نماینده مردم شیراز افزود: پیامد برخی از قانونگذاریها باید در جامعه مشخص گردد و برای بهبود کار مجلس لازم است جلسات به دو دسته تقنینی و نظارتی تقسیم شود تا با این کار وقت بیشتری برای نظارت اختصاص دهد.

دستغیب با بیان اینکه باید در تصویب بودجه به ردیفها بیشتر از احکام توجه شود، گفت: باید بگویم بودجه عملیاتی و برنامه محور راه برون رفت از بزرگ شدن هرچه بیشتر است، وقتی ما بودجه را تصویب میکنیم در حقیقت هزینه های جاری را محاسبه میکنیم و با توجه به نیروی انسانی موجود در آن وزارتخانه برایش پول در نظر میگیریم اما کار درست این است که به خدماتی که آن وزارتخانه ارائه میکند توجه کنیم نه صرفا تعداد نیروز انسانی موجود در آن وزارتخانه.

نماینده مردم شیراز ادامه داد: یکی از کارهایی که ما در این مجلس کردیم که به نظر میرسد اشتباه بود انحلال سازمان ملی جوانان بود زیرا در حال حاضر نهادی برای رصد وضعیت جوانان در کشور وجود ندارد.

دستغیب گفت: موضوع دیگری که لازم میدانم به آن اشاره کنم بحث فضای مجازی است که باید در جامعه اسلامی فکری به حال این موضوع شود، باید فضای مجازی را اخلاق محور عنوان کرد زیرا با استفاده از این ابزار برخی از جریانها به برخی دیگر تهمت ناروا میزنند.

وی تصریح کرد: به طور مثال عکسی منتشر میکنند که مسئولی در حال اعطای لوحی به فردی است که پرونده اقتصادی دارد در مقابل جریان دیگر هم عکس دیگری از جناح مخالف خود منتشر میکند.به طور کلی این فضای تهمت زنی آسیب جدی ای را میتواند برای کشور ایجاد کند.

نماینده مردم شیراز گفت: تحت هیچ شرایطی نباید بپذیریم که هدف وسیله را توجیح میکند و امیدوارم مجلس دهم فارغ از گرایشهای سیاسی با حفظ روحیه انقلابی همواره در مسیر رشد ایران به فعالیت خود ادامه دهد.

انتهای پیام/
 
برچسب ها: دستغیب ، نماینده ، شیراز ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار