طرح انکشافی ساحه تفریحی “بند قرغه” که گفته می شود چهره جدید از این بند برای بازدید کنندگان و توریست های داخلی به نمایش می گذارد، آغاز شد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران،در جلسه ای که به همین منظور ترتیب داده شده بود، تیم برنامه ریزی شهرداری کابل ارزیابی و بررسی های خود را برای احمد ضیا مسعود نماینده فوق العاده رییس جمهوری کشور ارایه کردند.

در این طرح گفته می شود که نواحی بند قرغه پارکینگ عمومی مجهز، سالن نمایشگاه ها، مارکت تجارتی، ساحه سبز و زراعتی، ساحه ورزشی در نظر گرفته شده است.

دفتر مطبوعاتی آقای مسعود با نشر خبرنامه ای که یک کاپی آن را در اختیار خبرگزاری بخدی قرار داده نوشته که در این طرح همچنان تپه های تفریحی سرسبز و هوتل، ساحه بزرگ پیاده روی در کنار بند، هوتل بزرگ در نظر گرفته شده است.

ساحه ایستگاه قایق رانی، ساحه تفریحی و وسایل بازی کم ارتفاع، ساحه اسپ سواری، ساحه پارک آبی، ساحات مخصوص کودکان کمتر از ۱۳ سال، باغ وحش، مهمان‌ خانه‌ های دولتی و تجاری، ساحات تعمیرات اداری و خدماتی طرح شده.

تیم بررسی شهرداری کابل گفته اند که طرح انکشافی ساحه بند قرغه با توجه به نیازمندی ‌های شهروندان کشور به ساحات تفریحی و سبز و با در نظرداشت ساحات تفریحی با معیار های جهان ترتیب گردیده است.

در خبرنامه آمده است که این طرح برای تطبیق به نماینده فوق العاده رییس جمهور کشور پیشکش شد.

به نقل از بخدی، بند قرغه مکان تفریحی دارای یک سد مصنوعی در پنچ کیلومتری شمال غرب کابل موقعیت دارد، این مکان در حومه کابل واقع شده و شهروندان پایتخت بیشتر روزهای تعطیلی را در آن می ‌گذرانند.

در همین حال طرح انکشافی ساحه تفریحی بند قرغه در هماهنگی با وزارت خانه های انرژی و آب، شهرسازی و مسکن، اداره مستقل اراضی افغانستان، اداره حفاظت از محیط زیست و شهرداری کابل ترتیب شده است.

در خبرنامه آمده است که طرح انکشافی ساحه تفریحی قرغه به مثابه یک طرح استراتیژیک جهت احیای مجدد و بهبود محیط زیست پایدار و انکشاف سالم و متداوم در ۹۱۵ هکتار زمین طرح گردیده است.

به گفته پلان گذاران، طرح آنان طی سه مرحله که هر مرحله آن کمتر از ۵ سال را در بر می گیرد، می ‌تواند زمینه احیای مجدد ساحه قرغه، انکشاف عواید دولت، نوسازی و ایجاد تفریحگاه سالم و زیبا برای شهروندان و افزایش ظرفیت آبی بند را ایجاد کند.

تیم بررسی شهرداری کابل به آقای مسعود گفته است که این طرح زمینه اشتغال و سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی را نیز تقویت می کند.

 

انتهای پیام/

برچسب ها: افغانستان ، کابل ، بندقرغه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار