نمایندگان در جریات بررسی طرح اخذ غرامت از آمریکا مصوب کردند که نقض تعهدات آمریکا در حوزه اموال ایران با اقدام متقابل روبرو شود

نقض تعهدات آمریکا در حوزه اموال ایران با اقدام متقابل روبرو می‌شود
به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگارن جوان؛ نمایندگان در جلسه علنی امروز سه شنبه 28 اردیبهشت ماه در جربیان بررسی طرح الزام دولت به پیگیری جبران خسارت ناشی از اقدامات و جنایات آمریکا علیه ایران و اتباع ایرانی، با مواد 2، 3 و 4 این طرح موافقت کردند.

به موجب ماده 2 دولت موظف است در مواردی که ایالت متحده تعهدات خود در قبال جمهوریا سلامی ایران، به ویژه در حوزه مصونیت دولت و اموال متعلق به دولت و مقامات جمهوری اسلامی ایران را نقض می نماید، در راستای اقدام متقابل کلیه اقدامات از جمله اقدامات حقوقی مقتضی را بعمل آورد.

همچنین براساس ماده 3 طرح مذکور که به تصویب مجلس رسید؛ دولت موظف است اجرای تصمیمات مراجع صالح به نفع جمهوری اسلامی ایران و اتباع آن را در کشورهای صالحی که اموالی از ایالات متحده در آنها وجود دارد، در چارچوب اقدام متقابل تعقیب کند. در مواردی که دادگاه‌های کشورهای صالح نسبت به شناسایی و یا اجرای احکام دادگاه های داخلی ایالات متحده آمریکا علیه ایران اقدام می کنند، دولت موظف است اقدام متقابل مقتضی را جهت شناسایی اجرای احکام دادگاه های داخلی ایران در آن کشورها یا سایر کشورها حسب مورد بعمل آورد.

همچنین به موجب ماده 4 طرح مذکور که به تصویب نمایندگان مجلس رسید؛ اقدامات حقوقی مذبور دراین قانون تا آنجا که در قبال دولت خارجی (ایالات متحده براساس ماده 2 این قانون و یا هر کشور دیگر موضوع ماده 3 این قانون) اتخاذ می شود و نقض مصونیت آن دولت و یا مقامات آن دولت تلقی می شود، باید از چارچوب واکنش به نقض تعهد بین المللی آن دولت بوده و محدود به حدود اقدامات متقابل براساس حقوق داخلی بین الملل باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار