معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم با بیان اینکه کمبود اعتبار این حوزه را تحمل و مدیریت می کنند، گفت: مشکلات حوزه پژوهشی به معنی عدم انجام فعالیت نیست.

وحید احمدی معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم درگفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان درباره مدیریت بودجه و اعتبار این حوزه گفت: نه تنها حوزه پژوهش و فناوری بلکه کل کشور در سال گذشته با کمبود بودجه و اعتبار روبه‌رو بودند اما از آنجا که کمبود اعتبارات بیشترین آسیب را به بخش پژوهش و فناوری وارد می‌کند، این امر را به جای مدیریت، تحمل کردیم. 

وی افزود: این کمبود باعث شد دانشگاه‌ها بخصوص در حوزه پژوهشی مشکل جدی داشته باشند و درصورت عدم توجه کافی، این مشکلات افزایش پیدا کنند. امیدواریم درسال جاری با قولی که مسئولان و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی داده‌اند، بتوانیم تا حدی  زیادی از این مشکلات جلوگیری کنیم.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم با اشاره به حذف بخش ارزی بودجه در لایحه سال 95 ، یادآور شد:‌ مشکلات شبکه علمی، مجلات و توسعه زیرساخت‌ها به معنی عدم انجام کار و فعالیت در این بخش‌ها نیست و علیرغم تمام این مشکلات اما همچنان در رتبه اول قرار داریم و این امر نشان از توانمندی ما در این حوزه‌ها است.

وی افزود:‌ براساس قانون پنجم توسعه مقرر بود تا انتهای سال 94 ، سهم پژوهش از تولید ناخالص داخلی به سه درصد برسد اما به دلیل مشکلات اقتصادی این میزان به 0.47 درصد رسیده است.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم تاکید کرد: براساس بخشنامه ابلاغ شده از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سهم پژوهش باید تا پایان سال 95 به یک درصد برسد و عزم این سازمان با وجود شرایط نامساعد اقتصادی نیز پابرجا است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار