نماینده مردم تهران با انتقاد از طرح اخذ غرامت از آمریکا گفت: این طرح متناسب با اقدامات آمریکا نیست.

کوچک زاده: طرح اخذ غرامت از آمریکا متناسب اقدامات این کشور نیست/ ابوترابی فرد: معلوم کنید از طرح راضی هستید یا خیر، می‌توانستید طرح دیگری را ارائه دهید
به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی کوچک‌زاده نماینده مردم تهران در تذکر شفاهی در صحن علنی مجلس با اشاره به اقدامات خصمانه آمریکا علیه ایران اظهار داشت: وقتی این کنگره صریحا قانونی برای تخصیص بودجه در جهت براندازی نظام جمهوری اسلامی تصویب می‌کند و صریحا در عدم اجرای برجام مداخله می‌کند آیا سطح تقابل مجلس ما باید پیروی از دولتی باشد که خودش در حال انجام دادن کارهای مذکور است.

وی افزود: آقای رئیس جمهور افتخارشان این است که در سخنرانی چند روز گذشته مدعی شدند ما این دزدی آمریکا را از طریق دادگاه‌های بین‌المللی پیگیری خواهیم کرد، یعنی در دادگاه‌هایی که نوکر همین آمریکایی‌ها هستند.

نماینده مردم تهران تصریح کرد: من از برادر عزیزمان آقای رسایی تشکر می‌کنم. ما اگر بخواهیم اقدامی متقابل را تصویب کنیم و اگر مجلس می‌خواهد انقلابی باشد وظیفه‌اش این است که متناسب با اقدامات کنگره آمریکا اقدام کند.

مهدی کوچک زاده با انتقاد از عملکرد مهدی انصاری نماینده پارلمانی دولت ادامه داد:وی بخاطر روحیات شخصی خود برخی اقدامات را انجام می‌دهد و می‌گوید که بعضی از نمایندگان انقلابی نما هستند. انصاری فراموش کرده است که خودش یک انقلابی نما است. آقای انصاری یادتان می‌آید که بیست سال پیش چه حرف‌هایی را می‌زدید و مدعی خط امام امثال شماها بودند، خط امام این است که اگر آمریکا دست در جیب ملت ایران کرد وقتی کشتی‌ها منافع آنها را از آب‌های در دسترس ما می‌برد ما نیز به اموال آنها دست درازی کنیم.

وی افزود: البته اگر دولت به معنای خاص آن اجازه چنین کاری را بدهد زیرا جمهوری اسلامی می‌تواند چنین اقدامی را انجام دهد اما دولت جلوی آن را می‌گیرد به طور مثال در قضیه یمن نگذاشت کشتی‌ها به این کشور برود.

محمدحسن ابوترابی در پاسخ به تذکرات نماینده مردم تهران اظهار داشت: در حال حاضر اگر شما می‌خواستید بعنوان موافق با سخنان حمید رسایی صحبت کنید کار شما بسیار پسندیده بود اما به عنوان تذکر اصلا طرز صحبت کردن شما وارد نبود زیرا طرحی داده شده و خود شما نیز آن را امضا کرده‌اید و این طرح در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: اگر نظر شما در حال حاضر این است که طرح مطرح شده متناسب با اقدامات آمریکا نیست باید طرح دیگری را تهیه می‌کردید، اینکه مشکلی ندارد.

گفاتنی است کوچک‌زاده پس از پایان تذکر دست‌نوشته‌ای به دست گرفته بود که روی آن نوشته شده بود «امام خمینی(ره): راهی جز مبارزه نمانده و باید چنگ و دندان ابرقدرت‌ها خصوصا آمریکا را شکست و الزاما یکی از دو راه را انتخاب کرد یا شهادت یا پیروزی که در مکتب ما هر دوی آنها پیروزی است.»

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار