نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: عشایر مرزبانان اصلی کشور هستند و باید جایگاه واقعی خود را در جامعه پیدا کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان .،آیت‌الله عباسعلی سلیمانی در دیدار با سران طوایف و معتمدان قشر بسیج عشایری که به مناسبت هفته بسیج عشایری برگزار شد اظهار داشت: با توجه به شرایط خاص ایام بهار و نزول رحمت باران در بعضی نقاط استان امسال باید به عنوان اطلس مهاجرت و عشایری ثبت شود و به نظر می‌رسد چنین کاری تاکنون انجام نشده است.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان از عشایر به عنوان مرزبانان اصلی کشور یاد کرد و افزود: باید بانکی از نیازمندی‌های عشایر استان در دست باشد و عشایر در قالب یک تعاونی به صورت شناسنامه‎دار فعالیت داشته باشند و فرآوردهای دامی، دامپروری، امور دامپزشکی و پیشگیری و در آن مشخص باشد.
وی افزود: با توجه به اینکه سیستان بلوچستان استان پهناوری است نباید نیازمندی‌های مردم منطقه نظیر تخم‎مرغ و مرغ و غیره از جای دیگر تامین و وابسته به شهرهای اطراف باشیم.
وی خاک سیستان و بلوچستان را کیمیا خواند و به تبیین تنوع طبیعی این استان پرداخت و تصریح کرد: با کمک مسؤولان باید اطلس مرزنشینی را تعریف کنیم و در مقام دفاع از آن بپردازیم.
انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار