پنتاگون: داعش بسیاری از مناطق اشغالی خود را از دست داده است

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد داعش در عراق حدود ۴۵ درصد و در سوریه ۲۰ درصد از مناطقی اشغالی‌اش را از دست داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز دوشنبه اعلام کرد نقش چند نیروی ویژه این کشور که در لیبی حضور دارند به کارهای اطلاعاتی محدود خواهد شد. 

سخنگوی پنتاگون، اعلام کرد آمریکا از دولت وحدت ملی فایز سراج حمایت می‌کند و پنتاگون آماده است برای حمایت نظامی احتمالی از مقامات لیبیایی نقش خود را ایفا کند، اما پنتاگون تاکنون دستور العملی در این زمنیه دریافت نکرده است. 

به گفته سخنگوی پنتاگون، «گروه‌های کوچک» نیروهای ویژه آمریکا مستقر برای شناسایی نیروهای حاضر و تلاش برای درک دقیق مقاصد آن‌ها در لیبی حضور دارند. 

وی اعلام کرد این گروه‌ها به این کشور رفت و آمد می‌کنند، اما حضور دائم ندارند. 

به گفته وی، هدف این گروه‌ها آماده کردن مقدمات ماموریت آموزشی و تجهیز نیروهای محلی است‌‌ همان طوری که پنتاگنون تلاش کرد سال گذشته این کار را انجام دهد. 

دولت وحدت ملی فایز سراج بیش از یک و نیم و ماه بعد از استقرار برای اعمال حاکمیت خود و جلب دولت موازی در شرق با مشکل رو به رو است. دولت مستقر در شرق از واگذاری قدرت قبل از رای اعتماد در پارلمان خودداری می‌کند. این نشست بار‌ها به تعویق افتاده است. 

دولت سراج همچنین تحت فشار اعضای گروه تکفیری و صهیونیستی داعش قرار دارد. داعش در هفته‌های اخیر نفوذ خود را به غرب شهر سرت لیبی گسترش داده است و از ژوئن ۲۰۱۵ این شهر را تحت کنترل دارد. 

پیتر کوک در بخشی دیگر از اظهاراتش اعلام کرد داعش حدود ۴۵ درصد مناطقی را که در عراق تصرف کرده بود، از دست داده است اما رقم مربوط به سوریه به ۱۶ تا ۲۰ درصد می‌رسد. 

داعش در ژوئن ۲۰۱۴ حمله‌ای را در عراق آغاز و منطقه گسترده‌ای را در غرب و شمال بغداد تصرف و سپس سال ۲۰۱۵ رمادی مرکز استان انبار را اشغال کرد. 
ارتش عراق، نیروهای مردمی و نیروهای کرد از آن زمان در شمال این کشور و در استان الانبار کنترل اوضاع را در برابر داعش به دست گرفتند و به ویژه رمادی و شهر هیت را آزاد کردند. 

بخش بزرگی از استان انبار به ویژه شهر فلوجه و همچنین بخش بزرگی از استان نینوا (شمال) از جمله موصل مرکز آن و دومین شهر پر جمعیت عراق همچنان تحت کنترل تکفیری‌ها است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار