عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی کشور، در مورد روند انحلال انجمن علمی جراحان عمومی، توضیحاتی ارائه داد.

ابهام در رای انحلال انجمن جراحان عمومی/نظام پزشکی ورود کند
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دکتر داریوش طاهرخانی با اشاره به اظهارات دبیر کمسیون انجمن های علمی گروه پزشکی که علت انحلال انجمن جراحان عمومی را تخلف اداری عنوان کرده است، گفت: به نظر من چنین برخوردی با یک انجمن علمی نیاز به دقت نظر دارد.
 
وی توضیح داد: اگر موضوع مورد استناد کمسیون مزبور که بواسطه آن رای به انحلال یک انجمن داده اند، متاثر از عملکرد ریاست و هیئت مدیره انجمن بوده است، در آن صورت کمسیون باید آن افراد را از فعالیت در انجمن منع می کرد و حق قانونی سایر اعضای انجمن را برای انتخاب هیئت مدیره ای جدید مخدوش نمی کرد.
 
طاهرخانی ادامه داد: اگر تخلف مورد استناد کمسیون یک سری مداخلات بین رشته ای باشد، باز هم قانونگذار راهکارهای قانونی برای تنظیم این روابط را به تصویب رسانده است و رکن اجرایی سازمان نظام پزشکی موظف است بر اساس تکالیف قانونی خود با تعیین حدود صلاحیت های حرفه ای، روابط شاغلین حرف پزشکی را تنظیم نماید.
 
عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی کشور تاکید کرد: بنابراین بهتر بود اگر بحث مربوط به عبور از صلاحیت های حرفه ای بود، موضوع به مرجع صالح آن یعنی سازمان نظام پزشکی هم ارجاع می شد و در آن صورت شاید در مراحل ابتدایی و قبل از صدور چنین حکمی، مشکل رفع می شد.
 
طاهرخانی افزود: رئیس کل نظام پزشکی باید قبل از آنکه اوضاع وخیم تر شود، به حکم تکالیف قانونی اش از کیان قانون نظام پزشکی دفاع نماید و علت عدم ارجاع موضوع را در صورتی که ناشی از تداخلات صلاحیت حرفه ای باشد، از وزیر بهداشت سئوال نماید.
 
منبع: مهر
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.