عریقات: کری در کنفرانس وزارتی درباره فلسطین شرکت می کند

یک مقام فلسطینی گفت وزیر خارجه آمریکا در نشست وزارتی در آستانه برگزاری کنفرانس بین المللی صلح پاریس، شرکت خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شین هوا از رام الله، یک مقام فلسطینی اعلام کرد؛ جان کری وزیر امور خارجه آمریکا به محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی اطلاع داده است در یک نشست مشورتی وزارتی در آستانه برگزاری یک کنفرانس بین المللی صلح در پاریس در ماه آینده، شرکت خواهد کرد.

صائب عریقات دبیر کل کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین در مصاحبه با ایستگاه رادیو دولتی فلسطین اعلام کرد؛ جان کری تلفنی با محمود عباس گفتگو کرده و رسما به وی اطلاع داده است تصمیم دارد در نشستی که قرار است هفته اول ماه ژوئن در پایتخت فرانسه برگزار شود، شرکت کند.

این مقام سازمان آزادیبخش فلسطین همچنین گفت: ژان مارک ارو وزیر امور خارجه فرانسه در دیدار با محمود عباس در رام الله گفت؛ کشورش در حال سازماندهی کنفرانسی بین المللی در سطح وزارتی در اوایل ماه ژوئن است و این نشست با حضور بیش از بیست کشور برگزار خواهد شد.

صائب عریقات با توجه به مخالفت اسرائیل با طرح ابتکاری فرانسه گفت: این یک حرکت باارزش بین المللی است و تصمیم فرانسه به برگزاری این کنفرانس با حضور اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد از جمله آمریکا باعث شد تا نتانیاهو فرانسه را به اقدامات مغرضانه متهم کند.

دور گفتگوهای سازش بین اسرائیل و فلسطینیان آوریل 2014 میلادی متوقف شد. این گفتگوها که با حمایت آمریکا صورت گرفت به مدت نه ماه ادامه داشت و هیچ نتیجه محسوسی در بر نداشت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار