مدیر شبکه آموزش گفت: اگر رسانه بتواند در خدمت اصول قرآن قرار گیرد به منظور و هدف اصلی خود رسیده است.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست تخصصی «قرآن و رسانه» با موضوع رادیو و تلویزیون بعدازظهر امروز 27 اردیبهشت به میزبانی رادیو قرآن در حاشیه در برگزاری سی و سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم برگزار شد.

در این نشست دکتر علی ساری، مدیر شبکه آموزش صدا و سیما در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه اظهارکرد: رسانه در همه جوامع بخصوص جوامعی مانند ایران که دارای پشتوانه دینی، فرهنگی و تاریخی بوده، بسیار مهم و تاثیرگذار است.

وی افزود: اصل و اساس ایده و طرح جامعه ما مبنای قرآنی داشته و اگر رسانه بتواند در خدمت این اصول قرار گیرد، به منظور و هدف خود نائل شده است.

ساری عنوان کرد: یک رسانه متعهد در نظام جمهوری اسلامی باید خود را به قرآن عرضه کرده و در خدمت اهداف صحف شریف باشد.

وی در رابطه با نحوه تبلیغات خاطر نشان کرد: محتوای پیام‌ها و تبلیغات قرآنی باید هم به صورت مستقیم و هم غیر مستقیم باشد و مسابقات بین المللی یکی از پیام های مستقیم رسانه ها محسوب می‌شود که باید روی آن به نحو تاثیرگزاری کار کنند.

مدیر شبکه آموزش سیما بیان کرد: هیچ فعالیت مردمی به گستردگی فعالیت‌های قرآنی نیست و رسانه‌ها برای انعکاس آن موفق نبوده‌اند.

وی افزود: رسانه هنگامی می‌تواند به معنای واقعی در خدمت قرآن باشد که هم خود و هم اجزا و اعضای آن رنگ و بوی قرآنی به خود بگیرد.

در ادامه نشست محمدحسین محمد زاده، مدیر رادیو قرآن اظهار کرد: رادیو و شبکه‌های سیما در بحث آموزش قرآن به نحو مطلوب پیش‌رفته و برنامه‌های عالی و تاثیرگزاری را ارائه کرده‌اند.

وی در پایان گفت: فضای اطلاع‌رسانی شبکه‌های سیما در حال حاضر سایت‌های خبری بوده که کار خود را به نحو احسنت انجام می‌دهند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار