با افزایش اتهامات علیه دولت اوباما در خصوص توافق هسته‌ای ایران، جمهوری‌خواهان از دروغ‌پردازان جنگ عراق درخواست کمک کرده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ وبسایت "مادر جونز" با انتشار گزارش نیویورک تایمز درباره "بن رودز،" مشاور معاون امنیت ملی آمریکا، جمهوری خواهان در خصوص ادعای رودز درباره تشکیل گروهی غیرواقعی از دانشمندان و متخصصان برای حمایت از توافق هسته‌ای ایران، جنجال شدیدی به پا کردند.

 "پال رایان،" رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، دولت اوباما را به فریب مردم آمریکا متهم کرد. او کاخ سفید را متهم کرد برای به دست آوردن حمایت در خصوص برجام، حقایق این توافق را پنهان کرده است. جمهوری خواهان به سرعت اوباما را به رسوایی متهم کردند و خواستار برگزاری نشستی برای ارائه توضیحات در این خصوص شدند.

شاید ارزش داشته باشد روش انتشار اطلاعات از کاخ سفید مورد بررسی قرار گیرد؛ اما دلیلی وجود دارد که نشان می دهد اقدام به این کار چندان بی طرفانه نیست. در حال حاضر، جان هانا به عنوان شاهدی برای شرکت در این نشست دعوت شده است. وی در حال حاضر یکی از اعضای قدیمی "سازمان دفاع از دموکراسی"، سازمانی که با توافق هسته ای ایران مخالفت کرده، است. نکته دیگر مورد توجه درباره او، جایگاهش در دولت قبلی آمریکا است. هانا در دولت جورج بوش، مشاور معاون رئیس جمهور "دیک چنی" بود. فردی که در ایجاد اطلاعات نادرست برای آغاز جنگ عراق نقشی اساسی ایفا کرد.

در سال 2002 تعدادی از گروه های سیاسی آمریکایی در تلاش بودند دلیل موجهی برای آغاز جنگ با عراق پیدا کنند. هانا در آن زمان یکی از افرادی بود که اطلاعات نادرست در خصوص سلاح های کشتار جمعی عراق را از سوی  مجلس ملی عراق دریافت کرد. دولت بوش با استناد به این گزارش ها به کنگره اظهار کرد دولت عراق باید قبل از ارسال فناوری های شیمیایی به القاعده سرنگون شود. 

یک منبع خبری در بررسی نقش هانا در این وقایع، اظهار کرد وی دریافت کننده این اطلاعات در کاخ سفید بوده است. به این صورت هانا در انتقال اطلاعات نادرست نقشی مستقیم داشت.

هانا در مدت زمان فعالیت خود از افرادی که به دنبال جنگ با عراق بوده اند حمایت کرد و یکی از طراحان اصلی سخنرانی وزیر امور خارجه آمریکا در سازمان ملل، در فوریه سال 2003 بود. سخنرانی که راه را برای جنگ با عراق باز کرد. 

همانطور که پس از جنگ مشخص شد، ادعاهای مطرح شده در این سخنرانی به کلی نادرست بود. با این حال سخنرانی به هدف مورد نظر، که جنگ با عراق بود دست یافت و چنی با همکاری مستقیم هانا موفق شد با ایجاد خطری دروغین، جنگ با عراق را آغاز کند. هانا بار دیگر در سال 2007 تلاش کرد جنگی مشابه با ایران را آغاز کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار