در سالروز بزرگداشت آزاد‌سازی خرمشهر، حدود 240 برنامه اجرا می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛رئیس موزه دفاع مقدس خرمشهر گفت: روز سوم خرداد سند افتخار، اقتدار و عزت جمهوری اسلامی ایران است، که باید آن را به عنوان یکی از ایام‌الله دانست.

ثامر چنعانی افزود:بعد از عزل بنی‌صدر در تیرماه سال 60 به بعد، وحدت و یگانگی خوبی بین سپاه، ارتش و آحاد جامعه تشکیل شد که بعد‌ها سبب پیروزی در عملیات‌های بزرگی شد.

وی گفت:  عراق برای به سلطه کشیدن ایران به‌ویژه آبادان و خرمشهر نقشه‌هایی را طراحی کرده و موانع زیادی را به‌کار برده بود اما توکل، غیرت و وحدت رزمندگان تمام معادلات را بر هم زد.

رئیس موزه دفاع مقدس خرمشهر افزود: کمیته ایثارگران بر عهده بنیاد شهید و امور ایثارگران، کمیته فرهنگی و هنری بر عهده اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، کمیته فضا‌سازی برنامه‌ها بر عهده شهرداری، کمیته اطلاع‌رسانی بر عهده مرکز دفاع مقدس، کمیته امنیتی بر عهده نیروهای مسلح، کمیته پشتیبانی بر عهده سازمان منطقه آزاد اروند و نیروهای مسلح بر عهده پایگاه دریایی است.

چنعانی گفت: شب سوم خرداد که مصادف با ولادت منجی عالم بشریت است، در صحن شهدا، جشنی با حضور مسؤولان کشوری و لشکری برگزار می‌شود و در صبح روز سوم خرداد رزمایش بزرگ و صبحگاه مشترک نیروهای مسلح انجام خواهد شد.

وی افزود: افتتاح ورزشگاه 15 هزار نفری نفت و گاز اروند از بزرگ‌ترین پروژه‌ها در سوم خرداد است که با حضور مسئولان کشوری انجام می‌شود.

دبیر ستاد برگزاری سالروز آزاد‌سازی خرمشهر گفت: روز 31 اردیبهشت (جمعه صبح) همایش پیاده‌روی خانوادگی برگزار می‌شود که از طریق شبکه سوم سیما به‌نمایش در می‌آید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.