کلینیک دانشکده دامپزشکی دانشگاه تبریز در شهر خسروشهر افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛قائم مقام دانشگاه تبریز در آیین افتتاح این کلینیک اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی یک اقتصاد درون‌زا و متکی به ظرفیت‌های خود کشور است که تمام مولفه‌های توسعه، رشد، تعالی جامعه و ... را با خود به همراه دارد و افتتاح کلینیک دامپزشکی دانشگاه تبریز، در همین زمینه و بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی دانشگاه برای حل مشکلات جامعه در حوزه روستائیان دارد.

قاسم‌زاده افزود: تهیه غذای سالم از نیازهای اساسی انسان‌ها است و دام در تامین غذای آدمی مهم‌ترین عامل است؛ اما آنچه سلامت دامها را تامین می‌کند، بهداشت و دامپزشکی است و احداث کلینیک دامپزشکی در این منطقه از استان اقدام مبارکی است که توسط دانشکده دامپزشکی صورت گرفته است.

وی متذکر شد: دانشگاه تبریز با تمام توان از فعالیت‌های دانشکده دامپزشکی حمایت می‌کند و انتظار دارد که در آینده‌ای نه چندان دور، کلینیک دامپزشکی این دانشگاه به یکی از مهم‌ترین کلینیک‌های استان و کشور تبدیل شود و این مهم در سایه تلاش و کوشش همکاران ممکن است.

رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه تبریز نیز در این آیین ضمن تقدیر از تمام عواملی که در افتتاح و تجهیز کلینیک دامپزشکی مشارکت داشتند، گفت: این کلینیک در فضایی به وسعت 120 مترمربع و با هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد ریال در خسروشهر افتتاح شده و در این زمینه، شورای شهر آذرشهر نیز مساعدت‌های خوبی انجام دادند که از آنها نیز تقدیر می‌شود.

جواد اشرفی، افزود: این کلینیک دارای بخش‌های داخلی، جراحی دام، آزمایشگاه، طیور، رادیولوژی و سونوگرافی  بوده و به صورت ثابت، یک عضو هیات علمی بخش علوم درمانگاهی و یک دامپزشک عمومی در اینجا حضور خواهند داشت و از جمله خدمات آن می توان به ارایه خدمات دامپزشکی به اهالی منطقه، حضور کارورزان رشته دامپزشکی دانشگاه و دانشجویان کارآموز، انجام آزمایشات تشخیصی مربوط به دام و طیور و ... اشاره کرد.

در این مراسم سیدحسین جارالمسجد و  دکتر حسین حملی اساتید دانشکده دامپزشکی دانشگاه تبریز، حسنعلی مه‌پیکر استاد بازنشسته و پیشکسوت دانشکده دامپزشکی دانشگاه تبریز در خصوص اهمیت این رشته به سخنرانی پرداختند و امین‌زاده، رئیس شورای شهر خسروشهر نیز اقدام دانشگاه در تاسیس کلینیک دامپزشکی در این شهر را کاری ارزشمند عنوان و از دست‌اندرکاران آن تقدیر کرد.
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.