عضو شورای صنفی دانشگاه زنجان با ارائه راه حلی، از مطالبات و جزییات تحصن دانشجویان این دانشگاه خبر داد.

غلامرضا خداداد محمودی عضو شورای صنفی دانشگاه زنجان در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص تحصن دانشجویان این دانشگاه گفت: عده ای از دانشجویان دانشگاه زنجان از ساعت 14 و 4 دقیقه  روز پنجشنبه به علت نا به سامانی مدیریت اتوماسیون در سلف قدیم دانشگاه متحصن شده اند. 

وی ادامه داد: به علت 4 دقیقه تاخیر به دانشجویان غذا داده نشد و از همان زمان تحصن آغاز شد. تعداد دیگری از دانشجویان هم پس از اطلاع از موضوع به متحصنان ملحق شدند وپنجشنبه شب تعداد این افراد حدود 40 نفر بود که مدیر امور دانشجویی و حراست دانشگاه برای صحبت با دانشجویان آمدند منتها چون به نتیجه نرسیدن محیط را ترک کردند و حدود 10-15 نفر شب را در سلف ماندند.

حکایتی از دانشجویانی که در سلف می خوابند /4 دقیقه تاخیر جرقه 4 روز تحصن

محمودی در خصوص ادامه پیدا کردن تحصن عنوان کرد: دانشجویان همچنین صبح جمعه امکانات بیشتری را برای تحصنی بزرگ تر در روز شنبه فراهم کردند. جمعه شب مدیر دانشجویی و رییس حراست پیش دانشجویان آمدند و دوباره به نتیجه لازم نرسیدند و دانشجویان در اطلاعیه ای خواستار تجمع  درمقابل سلف چهار در روز شنبه شدند.

محمودی عضو شورای صنفی بیان کرد: مجددا جمعه حدود پنج الی شش نفر شب را در سلف سپری کردند. شنبه ظهر تعداد تحصن کنندگان جلوی سلف چهار، حدود 200 نفر بود  و بعد متحصنان به سلف سه رفتند و آنجا را تسخیر کردند. 

وی افزود: شنبه شب هم معاونت دانشجویی برای صحبت با دانشجویان آمد و شروع به مذاکره با دانشجویان شد. معاونت دانشجویی پذیرفته که خواسته های معقول دانشجویان را برآورده می کنند اما بازهم در شنبه شب تعدادی از دانشجویان در سلف خوابیدند. هرچند تعداد متحصنان در روز یکشنبه کاهش یافته اما هنوز تحصن ادامه دارد.

این عضو شورای صنفی درباره علت تحصن اظهار داشت: دانشجویان متحصن یکسری مطالبات  صنفی دارند که تا برآورده شدن این مطالبات از جای خود تکان نمی خورند. البته این مطالبات کاملاً صنفی است و به موضوعات سیاسی هیچ ارتباطی ندارد.

محمودی درباره هشت بند این مطالبات گفت: این بندها شامل رایگان شدن دریافت ژتون فراموشی بدون محدودیت دفعات در بازه زمانی، توزیع غذا در ظروف سرویس برای ناهار تا ساعت 14:30 و شام تا ساعت 20:30 و تحویل غذا برای بیرون از سلف در وعده ناهار تا ساعت 15 و شام تا 21، اصلاح الگوی رزرو غذا از طریق اتوماسیون، بازگرداندن هزینه غذاهای دریافت نشده به دانشجویان بدون محدودیت در دفعات در بازه زمانی، تحویل صبحانه به صورت جیره هفتگی، یکسان سازی قیمت غذاهای از پیش رزرو شده، افزایش زمان تحویل وعده شام به دانشجویان ساکن خوابگاه استقلال دانشگاه تا ساعت 9 شب( به علت بعد مسافت) و  رزرو صبحانه دانشجویان دانشکده کشاورزی در بوفه کشاورزی است.

محمودی در خصوص شورای صنفی اذعان داشت: مطالبات از طریق شورای صنفی پیگیری شده و شورای صنفی نقش اجرایی ندارد بلکه نقش مطالبه گر و مسئول است و توانسته صدای دانشجویان را به گوش مسئولان برساند. 

وی ادامه داد: اگر قرار است کاری انجام شود باید از طریق شورای صنفی انجام شود. این مشکلات با روی کار آمدن شورای صنفی تا حدود قابل توجهی حل شده است و دوباره مطالباتی که در جهت بهبود این ماجرا باشد انجام می شود.

این عضو شورای صنفی یادآور شد: ما پیشنهاد داریم که برای جلوگیری از پیش آمد هرگونه مشکلی باید هیئت نظارت سلف شکل بگیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار