رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: به‌منظور افزایش کارایی بخش دیالیز بیمارستان علی‌ابن ابیطالب زاهدان تعداد ۱۰ دستگاه دیالیز و ۲۰ تخت الکترونیک به تجهیزات این بخش اضافه شد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان اززاهدان؛محمودرضا میری افزود: به منظور افزایش کارایی بخش دیالیز بیمارستان علی‌ابن ابیطالب زاهدان تعداد 10 دستگاه دیالیز و 20 تخت الکترونیک که مناسب حال بیماران دیابتی است به تجهیزات این بخش اضافه شد.

وی با اشاره به اینکه برخورداری از تجهیزات مناسب در پاسخگویی به نیاز مردم در اولویت قرار دارد، گفت: هر هفته 132 بیمار ثابت دیالیزی و تعدادی بیمار سیار از خدمات بخش دیالیز این بیمارستان استفاده می‌کنند که در این راستا 20 تخت الکترونیک که مناسب حال بیماران دیابتی است (چون باید 3 تا 4 ساعت بی‌حرکت باشند) به تجهیزات بخش دیالیز بیمارستان افزوده شد.

وی با اشاره به اینکه با افزایش سن، دیالیز افزایش می‌یابد، گفت: هر تخت و دستگاه که فعال می‌شود نبض زندگی را در جان بیمار به جریان می‌اندازد و کنترل مرتب فشار خون، قند خون و ثابت نگهداشتن آنها مهمترین عامل پیشگیری از ابتلا به بیماری دیالیز است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار