مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت: ۳ هزار و ۳۰۰ کارت شناسایی هوشمند برای معلولان در استان زنجان صادر شده است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبر نگاران جوان از زنجان ؛ محمدی قیداری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان افزود: از مجموع پنجهزار و ۳۶۸ پرونده در کمیسیون بهزیستی تا کنون ۳ هزار و ۳۰۰ کارت شناسایی هوشمند برای معلولان صادرشده و۳۴۰ کارت هم آماده صدور است.

وی با بیان اینکه سعی داریم تا پایان امسال صدور کارت ها را به 9هزار برسانیم ادامه داد : صدور کارت شناسایی معلولان با معیارهای بین‌المللی و به دو زبان فارسی و انگلیسی آغازشده است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان اضافه کرد: با برگزاری کمیسیون‌های پزشکی تشخیص نوع و شدت معلولیت بر مبنای استانداردهایبین‌المللی، کارت شناسایی معلولان زنجانی صادر می‌شود.

محمدی قیداری به مزایای صدور کارت بین‌المللی معلولان اشاره کرد و بیان کرد: با صدور این کارت فرد می‌تواند در سراسر جهان بدون ارائه گواهی، از خدمات سازمان‌ها وادارات مرتبط با حوزه معلولان بهره‌مند شود.

وی به مزایای اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: دریافت وسایل کمک توان‌بخشی، استفاده از امکانات ورزشی و تفریحی، استفادهنیم بهاءاز وسایل نقلیه عمومی، تخفیف درمانی و بیمارستانی، دوره‌های آموزشی رایگان فنی و حرفه‌ای، معافیت هزینه صدور پروانه ساخت و عوارض نوسازی از مزایای کارت هوشمند است.

محمدی قیداری خاطر نشان کرد :با استفاده از کارت هوشمند بین‌المللی‌ ایسی اف معلولان، بسیاری از مشکلات مرتبط با اجرای برنامه‌ها و ارائه امکانات به جامعه هدف معلولان تسهیل می‌شود.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.