معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان گفت: فراهم کردن زمینه ازدواج یکی از اصلی ترین اولویت معاونت جوانان استان است.

فراهم کردن زمینه ازدواج، اصلی ترین اولویت معاونت جوانان استان همدان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ اسدالله ربانی در جمع خبرنگاران با تبریک  فرا رسیدن روز جوان اظهار داشت: برگزاری 32 مراسم جشن و جشنواره حضرت علی اکبر(ع) در هفت منطقه از استان همدان با همکاری  سازمان های  مردم نهاد و  فرهنگی انجام  خواهد  شد.

وی با اشاره  به جشنواره حضرت علی اکبر(ع) بیان داشت: در این جشنواره از  14 جوان و نخبه تجلیل خواهد شد.

ربانی همچنیین در این باره خاطرنشان کرد: جشن بزرگ ازدواج را خواهیم داشت که  ثبت نام آن آغاز شده و مهمترین شاخص ها ثبت نام مهریه 14 سکه است که  ما به عنوان ازدواج آسان تلقی می کنیم.

وی مشکلات اساسی حوزه جوانان را بیکاری، ازدواج، مسکن و آسیب های اجتماعی نام  برد و اظهار داشت: باید برنامه های مفیدی را در این  زمینه ها  داشته باشیم.

اسدالله ربانی در همین  مورد گفت: بر اساس مصوبه های قانون 19 دستگاه در حوزه جوانان مطرح هستند و برای هر کدام از بخش ها  دستگاه هایی مشخص شده است و ما خواستار همکاری بیشتر آنها هستیم.

معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان یکی از اصلی ترین برنامه ها  در حوزه جوانان را ازدواج دانست وگفت: مهمترین علت تمایل نداشتن جوانان به ازدواج، مسایل فرهنگی است چرا که شاهد کارمندان و افراد دارای تمکن مالی اما مجرد در استان هستیم.

وی گفت: سه پژوهش علمی نیز درباره علل و عوامل بروز طلاق در استان همدان انجام شده است که گویای این است در استان همدان به ترتیب عواملی نظیر اعتیاد، مشکلات اقتصادی و بیکاری و خیانت در پدیده طلاق موثر بوده است.

وی فاصله گرفتن از سبک زندگی اسلامی، در نظر گرفتن معیارهای نادرست در انتخاب همسر و دخالت والدین در زندگی زناشویی زوج ها را از دیگر عوامل جدایی زوج ها دانست.

وی فراهم کردن زمینه ازدواج را اولویت اصلی اداره کل ورزش و جوانان دانست و از پرداخت 600 میلیارد ریال تسهیلات ازدواج به 21 هزار زوج های جوان در سال گذشته خبر داد.

اسدالله ربانی با بیان اینکه مجمع خیران ازدواج در همدان راه اندازی شده است گفت: خیران با تامین جهیزیه و دیگر لوازم مورد نیاز، زمینه ازدواج آسان جوانان را فراهم می کنند.

انتهای پیام/د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.