معاون آموزشی دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: از ظرفیت رشته راه آهن برای بین المللی کردن دانشگاه علم و صنعت می توان بهره گرفت چون در بین کشورهای های منطقه دانشکده راه آهن کمتر یافت شدنی است.

پتانسیل دانشکده راه آهن راهی برای بین المللی شدن دانشگاه علم و صنعتمحسن کلانتر معاون آموزشی دانشگاه علم و صنعت ایران در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به این موضوع که دانشگاه علم و صنعت رتبه اول تایمز امسال را کسب کرده، گفت: اولین کار در زمینه بین المللی شدن دانشگاه علم و صنعت، تشکیل ستاد امور بین الملل بود تا فعالیت ها در آنجا نهادینه شود و پیگیری امور را برای دانشجویان خارجی آسان تر کند که تقریباً از دو سال پیش جذب دانشجویان خارجی آغاز شده است.

وی درباره شهریه دانشجویان خارجی بیان کرد: شهریه یک دانشجوی خارجی دو برابر شهریه  دوره شبانه است که معمولاً با تاخیر از سمت وزارت علوم به دانشگاه پرداخت می شود، در واقع از لحاظ درآمد زایی سود خاصی این دانشجویان برای دانشگاه ها ندارند ولی به هر حال یک پتانسیل برای تبادل فرهنگی محسوب می شود.

کلانتر ادامه داد: دانشگاه علم و صنعت از ظرفیت دانشکده راه آهن در جهت بین المللی کردن استفاده می کند چراکه رشته ی راه آهن در دانشگاه علم و صنعت و صنعتی امیر کبیر در تهران وجود دارد.

وی ادامه داد: ما قصد داریم از این ویژگی به نحو احسن بهره ببریم. به علاوه در بین کشورهای همسایه هم کمتر جایی یافت می شود که دانشکده راه آهن داشته باشند.

معاون آموزشی دانشگاه علم و صنعت ایران درخصوص تعداد دانشجویان خارجی علم و صنعت اظهار داشت: در سال گذشته 48 دانشجوی خارجی جذب کردیم اما به دلیل اینکه دانشگاه علم و صنعت دانشگاه جامع نیست و فقط رشته های فنی را دارد تعداد دانشجویان خارجی در این دانشگاه کم است. البته ما همین تعداد دانشجو را به 70 نفر در سال جاری افزایش داده ایم که این دانشجویان خارجی در هر سه مقطع مشغول به تحصیل هستند ولی تجمیع آنان درکارشناسی است.

 کلانتر افزود: دانشجویان خارجی در بین 15 دانشکده علم و صنعت پراکنده اند اما در حوزه هایی که امکان فعالیت بیشتری وجود دارد مانند رشته های مکانیک، برق و عمران تعداد دانشجویان در حال تحصیل به مراتب بیشتر از سایر رشته ها است.

معاون آموزشی دانشگاه علم و صنعت ایران درباره روند تحصیل دانشجوی خارجی عنوان کرد: دانشجویان خارجی پس از ورود به ایران 6 ماه به دانشگاه بین المللی می روند تا فارسی یاد بگیرند. اگرچه استادان ما همه به زبان انگلیسی تسلط دارند و می توانند با دانشجویان به راحتی تعامل کنند اما تدریس و کلاس های دانشگاهی  را کاملاً فارسی برگزار می کنیم. 

کلانتر یاد آورشد: امسال  دانشگاه علم وصنعت ایران در زمینه بین المللی فعالیت زیادی را انجام داده ، برای نمونه  جلساتی را در کردستان عراق و ترکیه داشتیم تا بتوانیم افراد بیشتری را جذب کنیم. به علاوه برای جذب دانشجوی خارجی باید در موضوع هایی نظیر افزایش انگیزه، تبلیغات و فرهنگ تمرکز کنیم تا به نتیجه لازم برسیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار