فرماندار رفسنجان در ستاد پسته شهرستان از خسارت 30 درصدی محصول امسال پسته در رفسنجان خبر داد

خسارت 30درصدی به طلای سبز استانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان حمید ملانوری افزود: سرمازدگی ، طوفان و تگرگ در روزهای اخیر باعث شد که میزان پسته امسال که قریب به 50 هزار تن بود کاهش یابد
وی در ادامه با توجه به بازار نابسامان پسته و کاهش قیمت و عدم خرید پسته گفت: با توجه به تلاش کشاورزان در شرایط خشکسالی و هزینه‌های تولید، باید بازار پسته ساماندهی شود .

ملانوری تصریح کرد: برداشت محصول تا دو تن در هکتار به صرف است و کمتر از این میزان مقرون به صرفه نیست.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۳۵ هزار تن محصول از سطح زیرکشت برداشت شده است، تصریح کرد: به طور میانگین در هر هکتار ۴۰۰ کیلو برداشت شده که با توجه به هزینه‌های تولید این میزان برداشت مقرون به صرفه برای کشاورزان نبوده است.

وی ادامه داد: برای ساماندهی بازار داخلی و خارجی پسته باید برنامه‌ریزی شود و هم بخش دولتی و هم بخش خصوصی به عرضه مناسب‌تر محصول به بازار کمک کنند.

فرماندار رفسنجان افزود: با وجود این مسائل اما بازار پسته هم دچار مشکلاتی است که ازن احیه تحریم‌ها و سایر مشکلات به وجود آمده است.

ملانوری متذکر شد: همه کسانی که در بازار پسته دخیل هستند، باید کمک کنند تا سرمایه‌ای که توسط مردم به وجود آمده است، احیا شود و سود و عواید آن به کشاورزان برسد.

وی خاطرنشان کرد: مراکز تجاری پسته به ویژه شرکت تعاونی پسته با ۷۰ هزار سهامدار باید حمایت شوند، چرا که سهامداران این شرکت همین مردم و کشاورزان هستند و باید فکر اساسی شود.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.