مراسم گرامیداشت و تجلیل از مقام جانبازان و ایثارگران وزارت کشور و رونمایی از کتاب " افلاکیان کشور" همزمان با جشن اعیاد شعبانیه امروز با حضور وزیر کشور برگزار شد.

یادداشت رحمانی فضلی بر مقدمه کتاب افلاکیان کشوربه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم گرامیداشت و تجلیل از مقام جانبازان و ایثارگران وزارت کشور و رونمایی از کتاب " افلاکیان کشور" همزمان با جشن اعیاد شعبانیه پیش از ظهر امروز (یکشنبه) با حضور دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور ، حجت الاسلام و المسلمین شهیدی رییس بنیاد شهید و امور ایثار گران، معاونان و خانواده شهدا و ایثارگران در سالن 600 نفره غدیر وزارت کشور برگزار شد.

رحمانی فضلی وزیر کشور ضمن یادداشتی بر مقدمه کتاب افلاکیان که توسط یکی از فرزندان شهیدقرائت شد آورده است: چه شایسته و حکیمانه فرمودند امام راحل (ره) که " شهدا در قهقهه مستانه شان و در شادی وصولشان عند ربهم یرزقون اند و از نفوس مطمئنه ای هستند که مورد خطاب فادخلی فی عبادی وادخلی جنتی پروردگارند" این توصیف عالی بیانگر آن است که شهیدان بادادن جان پاک خویش لذت ابدی را برای خود خریدند و به مقام قرب الهی دست یافته اند.

شهدایی که از آسمان به زمین هبوط نکرده اند، بلکه انسان هایی هستند ساده وصمیمی، انسان هایی که با هوش و ذکاوتی قابل ستایش در تجارتی سودمند متاع مجاهدت و ایثار خویش را به قیمتی بی نظیر فروخته و آسمانی شدند .

و ما مانده ایم و دنیایی پر از حسرت ،حسرتی از سر جا ماندگی و از دست دادن دوستان و یارانی که ما را تنها گذاشته و تکلیفمان را سنگین تر از پیش کردند . لیکن چه باک که شهدا حاضرند و بنا به فرمایش رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای " با این ستارگان می شود راه را پیدا کرد " و بر این باوریم که کلام شهیدان ، پیام شهیدان و زندگی آنان سرشار از درس و پیام هایی برای چگونه زیستن است.

بازشناسی این الگوها و سرمایه های ایثار و شهادت می تواند کارکردهای ارزشمند فراوان اخلاقی ، اعتقادی ، سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی را برای کشور و نسل های بعد به همراه داشته باشد که قدم اول برای نیل به این مهم ، گردآوری و انتشار مطالب مربوط به این عزیزان ، زندگینامه و وصیت نامه آنان است.

جای خوشبختی است که وزارت کشور ، استانداری ها و سازمان های وابسته نیز در عرصه تقدیم شهدایی والا مقام سهمی دارد که امروز به همت حوزه مشاور وزیر کشور و مسئول هماهنگی امور ایثارگران و مساعی همکاران عزیز از جمله معاونت توسعه مدیریت و منابع شاهد اقدامی در این جهت و انتشار کتاب یادمان سرخ جامگان وزارت کشور هستیم.

باشد که ثبت و ضبط اطلاعات مربوط به این عزیزان آغاز راهی باشد برای انس و پیوند بیشتر با آرمان مقدس شهیدان. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار