دبیر نوزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت:

باید جشنواره زدگی در حوزه دفاع مقدس را از بین ببریم/ 130 اثر به دبیرخانه جشنواره رسید

130 اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده و در بخش خیابانی این تعداد به 85 اثر می‌رسد که در نهایت ما 8 اثر در بخش مسابقه و 3 اثر در بخش جنبی انتخاب کردیم.

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ صبح امروز نشست خبری نوزدهمین جشنواره ملی تئاتر مقاومت یادواره فتح خرمشهر با حضور حسین مسافر آستانه دبیر جشنواره، مرتضی نعمت زاده معاون فرهنگی اجتماعی منطقه آزاد اروند و رضا مردانی مدیر اداره کل ارشان خرمشهر در سالن کنفرانس مجموعه تئاتر شهر برگزار شد.

ابتدا حسین مسافر آستانه دبیر نوزدهمین جشنواره ملی تئاتر مقاومت یادواره فتح خرمشهر عنوان کرد: در این دوره از جشنواره، انتخاب متن را بر عهده‌ای خود هنرمندان گذاشتیم چراکه معتقدیم هنرمندان جشنواره تئاتر فتح خرمشهر بعد از 18 دوره برگزاری به بلوغ رسیدند و خودشان میتوانند متن های ارسال شده به جشنواره را ارزیابی کنند و انچه که باقی مانده قضاوت و کیفیت اجرا است  که بر عهده ی جشنواره است.

وی ادامه داد: ما در این دوره از جشنواره با حجم محدودتری از متن ارسالی روبرو بودیم و این موضوع از اتفاقات خوب جشنواره امسال است که بعد از ۱۸ دوره تجربه می‌شود و البته بعد از اینکه معیار قضاوت ما برای حضور آثار مختلف در بخش نهایی جشنواره کیفیت است ، امیدواریم شاهد رویدادی ارزشمند و باکیفیت در این عرصه باشیم.

مسافر آستانه تصریح کرد: به طور کل 130 اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده و در بخش خیابانی این تعداد به 85 اثر می‌رسد که در نهایت ما 8 اثر در بخش مسابقه و 3 اثر در بخش جنبی انتخاب کردیم. البته لازم می‌دانم از پشتیبانی کامل سازمان منطقه آزاد اروند که حمایت بسیار خوبی از جشنواره تئاتر مقاومت داشتند مراتب قدردانی خود را اعلام کنم. به هر حال برگزاری این جلسه این وظیفه را ایجاب می کند که از تمام عزیزانی که در استان خوزستان برای برگزاری هر چه بهتر جشنواره تلاش های ارزشمندی را انجام دادند قدردانی کنیم.

وی افزود: همه کارهای اجرایی جشنواره در دو ستاد پیگیری می‌شود که یکی از آن ستادها در آبادان و دیگری در خرمشهر مستقر هستند. این جشنواره هم از روز ۲۸ اردیبهشت تا 2 خرداد ماه امسال توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان، سازمان منطقه آزاد اروند و همکاری اداره کل هنرهای نمایشی برگزار می شود.

دبیر نوزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت یادواره فتح خرمشهر گفت: این جشنواره می‌خواهد پایبندی خود را به فرهنگ مقاومت نشان دهد. مقاومتی که در ۸ سال دفاع مقدس توسط رزمندگان اسلام برای دفاع از میهن انجام گرفت و مطمئن باشید مهمتر از اینها ثبت بقایای این جریان ارزشمند انقلاب اسلامی است که باید تا همیشه ثبت شود. به اعتقاد من دستاوردهای فرهنگی ۸ سال دفاع مقدس باید در صحنه هنر ثبت شود. البته که ما ادعا نداریم به کل مفاهیم فرهنگ دفاع مقدس نزدیک شده‌ایم بلکه اینها تلاشی برای ادای دین است. ما باید جشنواره زدگی در حوزه دفاع مقدس را از بین ببریم و تلاش کنیم با مطالعات عمیق‌تر، متفاوت‌‎تر بودن این جشنواره را به مخاطب نشان دهیم.

سیدمرتضی نعمت زاده، معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند نیز در این نشست بیان کرد: بیش از دو سال است که در منطقه آبادان و خرمشهر تحرک فرهنگی بسیار خوبی داشتیم و امیدواریم با حمایت از جشنواره تئاتر مقاومت جامعه ای سرشار از روح سازندگی و فرهنگ توسعه داشته باشیم. به هر حال این جشنواره بعد از چندین دوره برگزاری در سطوح منطقه‌ای و استانی تبدیل به یک جشنواره ملی شده و امیدواریم در سال‌های آینده با حضور بزرگوارانی چون حسین مسافرآستانه تبدیل به یک جشنواره بین المللی شود.

وی ادامه داد: در این روزها کلنگ ساخت دو پلاتوی نمایشی در شهرهای خرمشهر و آبادان به زمین زده خواهد شد تا سازمان منطقه آزاد اروند در حوزه های مختلف فرهنگی یاری گر مردم خونگرم و ایثارگر این شهرها باشد و در نظر داریم در ماه های آینده همزمان با مناسبت های مذهبی و فرهنگی کارهای ارزشمندی انجام دهیم که ساخت خیمه هنر در مراسم اربعین در مسیر استراتژیک شلمچه و برگزاری چند برنامه در محل شهادت شهدای غواص از جمله این برنامه ها است.

رضا مردانی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خرمشهر در خصوص کارهای اجرایی جشنواره گفت: بیشتر کارهای اجرایی انجام گرفته و ما در حوزه اسکان گروه ها و همچنین برطرف کردن نواقص تالارهای نمایشی کارهایی را انجام دادیم. از همین امروز پوستر جشنواره همزمان با رونمایی آن در این نشست خبری در شهرهای خرمشهر و آبادان توزیع شده است .



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار