پیگیر توسعه گمرکات اروندکنار و چوئبده هستیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛مدیرکل گمرک آبادان گفت: برای توسعه گمرکات اروندکنار و چوئبده پیگیر هستیم .

حمید احمدی اشاره به قرار داشتن این دو گمرک در خارج از محدوده منطقه آزاد اروند افزود: تلاش ها برای توسعه فعالیت های این دو گمرک در حال انجام است.

وی با محدود خواندن تنوع رویه فعالیت های تجاری و اقتصادی در گمرکات اروندکنار و چوئبده گفت: تجار، بازرگانان و فعالان اقتصادی تنها مجاز به پرداختن به امر صادرات و کالای ملوانی هستند.

مدیرکل گمرک آبادان با تاکید بر لزوم تنوع بخشی در رویه فعالیت ها افزود: در حال رایزنی با سازمان گمرکات ایران برای گرفتن مجوز سایر رویه های تجاری از جمله واردات و ترانزیت کالا هستیم.

احمدی  با بیان اینکه اعمال سیاست های دولت در زمینه صادرات، واردات، عبور کالا، تشخیص و وصول حقوق ورودی و سایر وجوه قابل وصول قانونی توسط گمرک ایران از وظایف و اختیارات گمرکات به شمار می رود، گفت: بحث فراهم سازی زیرساخت ها از قبیل اسکله، انبار، محوطه و فضای نگهداری کالا مربوط به اداره بندر است .

وی افزود: برای تکمیل کار احداث ساختمان گمرک چوئبده که مراحل پایانی خود را طی می کند در سال جاری اعتبار خوبی را پیش بینی کرده ایم.

اداره گمرک چوئبده از روز چهارشنبه هفته قبل (۲۲ اردیبهشت ماه جاری) به سامانه الکترونیک جامع گمرکی متصل شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.