جانشین فرمانده کل سپاه پاسدران گفت: ملتی که در فرهنگ بیگانه ذوب شود فاقد زندگی انسانی است.

ملتی که در فرهنگ بیگانه ذوب شود فاقد زندگی انسانی است
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان سردار حسین سلامی جانشین فرماندهی کل سپاه پاسدران در همایش فرهنگ دفاعی که در سالن همایش‌های سازمان صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران برگزار شد گفت: ما نبرد سرنوشت‌سازی را به رهبری امام خمینی و مقام معظم رهبری آغاز نموده‌ایم.

وی ادامه داد: طبق گفته رهبر معظم انقلاب دفاع جزئی از هویت یک ملت است و فرهنگ نیز از مهم‌ترین عناصر ادامه حیات هر جامعه‌ای محسوب می‌شود. فرهنگ روح یک جامعه است. آن چه نشانگر عظمت و شکوه ملت است روح و تفکر آن است. قلب و ذهن ساحت اصلی و بزرگی یک ملت را شکل می‌دهد.

جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: اگر امروز در ادبیات سیاسی غرب با این مفهوم روبه رو می‌شویم که چگونه آمریکا می‌تواند قلب و ذهن جهان را تسخیر کند نشانگر این امر است که دشمن به روی فرهنگ جامعه متمرکز شده است ملتی که فرهنگش در فرهنگ بیگانه ذوب شود فاقد زندگی انسانی است و این ملت زندگی نباتی یا حیوانی خواهد داشت. استکبار جهانی به دنبال جداسازی ذهن ملت‌ها از جسم آنهاست.

سردار سلامی تصریح کرد: وابستگی یک ملت به معنای مردن آن ملت است علائم حیاتی یک ملت در استقلال همه جانبه آن خلاصه می‌شود فرهنگ نماد اصلی شخصیت و هویت یک ملت است فرهنگ برای ما اهمیت زیادی دارد زیرا امروز حیات و بقای ملی خود را مدیون آموزه‌های قرآنی و تبدیل حقایق آسمانی به واقعیات روی زمین هستیم.

جانشین فرماندهی کل سپاه با اشاره به جنگ‌های تحمیل شده به ملت ایران در طول تاریخ گفت: فرهنگ دفاعی ما امتحانات سختی در طول تاریخ پس داده است شکیبایی‌ها مقاومت‌ها خودباوری‌ها و اعتماد به نفس‌های زیادی را در این آزمون‌ها دیدم و از محاصره‌ها و فشار‌های ویرانگر گذر کردیم. بلوغ فرهنگی جامعه ما از درون همین رخدادها شکل گرفت و به همین دلیلی ملت ما ملتی مقتدر و توانمند است.

سردار سلامی ادامه داد: ما زمانی ملت بزرگی هستیم که قدرت‌های بزرگ را کوچک بشماریم تمام قدرت‌هایی که امروز ادعای قدرتمندی در جهان دارند توانایی خلق یک مگس را ندارند.ما با دشمنان در جبهه‌های مختلفی رویارویی‌ مستقیم داریم و این یکی از مهمترین جنبه‌های فرهنگ دفاعی یک ملت مسلمان است. فرهنگ نگرش یک جامعه است ، جهان بینی، بینش و ادراک افراد یک جامعه را نشان می‌دهد و نشان می‌دهد که انسان‌ها چگونه می‌اندیشند.

سردار سلامی افزود: ژئوپلوتیک و قدرت اقتصادی حجم و ابعاد نیروهای مسلح را نشان می‌دهد و مهم است ولی آن چیزی که به ژئوپلوتیک یک کشور حیات می‌دهد ایمان، باور و اعتقاد یک ملت است و ما در دوران تاریخ هم این ژئوپلوتیک را داشتیم و با اعتقاد به خدا، قرآن، ایمان و جهان بینی این حیات زنده‌تر شد.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به سلاح‌های بی‌جانی که در اختیار دشمنان است افزود: سلاح‌ها بی‌جانند؛ وقتی فرهنگ، اندیشه، ایمان و بارهای یک ملت ترکیب شوند به یک موجود زنده قدرت‌ آفرین تبدیل می‌شوند که یک ملت را جهانی می‌کنند.

وی ادامه داد: این تلفیق با تجربه دوران دفاع مقدس باعث پیروزی در مقابل ائتلافی از امپراتوری‌های آن دوران در مقابل ما شد و اگر این فرهنگ دفاعی مبتنی بر جهاد و ایستادگی و وفاداری نبود این ملت نمی‌توانست در مقابل آنها ایستادگی کند.

سردار سلامی با اشاره به فرهنگ مقاومت در بین ملت‌های مسلمان ادامه داد: تنها و تنها تکیه براین ارزش‌ها بود که از ملت بی‌دفاع توانست یک قدرت بی‌بدیل و عمیقا افسانه‌ای در تاریخ بشر بسازد و به عنوان یک مدل و تنبیه از روح مقاومت بر جهانیان معرفی کند.

وی ادامه داد: وقتی اسلام و مردم و ولایت باهم پیوند خوردند و یک حقیقت شدند آنگاه که روح بزرگ رهبری در شخصیت جامعه تکثیر شد و انسان‌ها قد کشیدند و اروح جدیدی در جامعه دمیده شد و ما توانستیم شاهکاری بزرگ رقم بزنیم و این ملت به ملتی بیدار و آگاه و عدالت طلب تبدیل شد.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به نهراسیدن ملت‌های مسلمان از دشمنان افزود: ما هیچ موقع از دشمنان هراسی نداریم و مقاومت همیشه پیروز است، خواهد درخشید و به حیات خود ادامه می‌دهد و به سمت آزادی سایر ملت‌های منطقه قدم برمی‌دارد.

وی ادامه داد: هدف‌های ما آرزو نیست بلکه توصیف واقعیت‌هاست. هر ملتی که می‌ترسد هر روز می‌میرد ولی ملت بی‌هراس نمی‌میرد، ما به ملتی تبدیل شده‌ایم که هرگز نمی‌میریم.

سردار سلامی با اشاره به تحریم‌های اقتصادی که بر ما اعمال می‌کنند افزود: آنها می‌خواستند با تحریم اقتصادی ما را به تصمیم سیاسی وادار کنند و این یک سناریوی جهانی واقعی بود ما در عین فشار و محاصره که تهدید و عملیات نظامی همواره چاشنی بر این اعمال فشار بود عملیات روانی استکبار و تهاجم فرهنگی آنها را خنثی کرده و توانستیم در دنیا و منطقه الگوی بی‌بدیلی برای کشورها باشیم. آنها می‌خواستند با فشار سیاسی برای منزوی کردن کشورمان اقدام کنند ولی با تدبیر و راهنمایی‌های مقام معظم رهبری این توطئه‌ آنها نیز کاملا خنثی شد.

جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: ما در مسیر جهاد در راه خدا ایستاده‌ایم و پیشرفت کرده‌ایم و شما می‌بینید یک جامعه تحت فشار جهانی با تکیه بر عناصر قدرت خود در مقابل ملت بزرگ ایران تعظیم کرده و وجود مقام معظم رهبری که به نقشه راه کاملا مسلط است در یک میدان نبرد جهانی ما توانسته‌ایم دشمن را به زانو درآوریم.

سردار سلامی ادامه داد: این ملت به قدرتی تکیه ندارد و از قرآن آموخته که میل خفیفی به دشمن نکند و این در فرهنگ و تفکر و اعتقادات و باورهای ما وجود دارد که ما را پیروز می‌کند و در وجود ما نهادینه شده است.

وضعیت امروز جوانان اروپا غم انگیز و اشک‌بار است در آمریکا در هر سال 33 هزار نوجوان خودکشی می‌کنند. خودکشی سومین علت مرگ در میان آمریکایی‌هاست سالانه یک میلیون نسخه ضد افسردگی برای جوانان آمریکایی صادر می‌شود ما اگر می‌خواهیم دچار چنین حالتی نشویم باید به مسجد، مدرسه و خانه خود بها دهیم. دلبستگی به غرب به عنوان مدینه فاضله یک سراب است و حقیقتی پشت آن نیست.

جانشین فرمانده کل سپاه اظهار داشت: تاریخ یادآوری می‌کند که مسیر سعادت جوامع از توکل به خدا می‌گذرد این آرزو که تعامل با غرب می‌تواند جاده سعادت را به روی ما بگشاید یک کوته بینی سیاسی است. هر کجا که با جهاد به مصاف دشمن رفتیم موفق بوده‌ایم ما راهی جز مبارزه نداریم کشورهایی که با منطق استکبار ملت خود را اداره کردند به جایی نرسیدند.

سردار سلامی ادامه داد: خطری که امروز آن را احساس می‌کنیم خطر سست کردن بنیادهای تفکر انقلابی و استقلال طلبانه ملت ایران است ما نمی‌توانیم تحت قوانین دشمنان زندگی کنیم. ما نمی‌توانیم از مظلومان دفاع نکنیم چرا اسرائیل به روی زن و مرد و کودک آتش می‌گشاید و انتظار دارد که سایرین این جنایات را به نظاره بنشینند دین ما دین صلح است اما ما امروز در جنگ قرار داریم.

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: ما در منطق دفاعی خود به هیچ وجه به دنبال قتل نیستیم ما حتی در برخورد با دشمنان نیز در قتل اسراف نمی‌کنیم اگر دشمنان ما به سلم بازگردند ما نیز به سلم باز می‌گردیم اما در عین حال عقب نمی‌نشینیم. جوان مهمترین رکن جامعه است و کسانی که به دنبال توسعه زبان بیگانه یا زبان فارسی با عنوان علم هستند سخت در اشتباهند.

سردار سلامی در پایان خاطر نشان کرد: دیپلماسی ما باید بربال ارزش‌های فرهنگی و دفاعی ما سوار شود دشمنان ما کاملا فرو ریخته‌اند و ما باید با قدرت به پیش برویم. وقتی که رهبری نسبت به دشمن بی‌اعتماد است این بی‌اعتمادی ریشه در قرآن دارد که می فرماید زمانی که دشمن از شما ظفر یابد هیچ تعهدی بر شما ندارد.

انتهای پیام/

 

 



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۵ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
درودسردار کاش همه مانند شما همنظرباشن
آخرین اخبار