نماینده مردم همدان درباره مصادره اموال ایران پس از اجرای برجام انتقاد کرد.

صبوری در قبال مصادره اموال ایران جایز نیستبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، ابراهیم کارخانه‌ای نماینده مردم همدان درباره "طرح الزام دولت به پیگیری جبران خسارت ناشی  از اقدامات و جنایات آمریکا علیه ایران و اتباع ایرانی" به عنوان یکی از طراحان طرح مذکور گفت: شکی نیست که آمریکا زبان تعامل را نمی‌فهمد. کماکان شاهد این هستیم که از زمان اجرای برجام آمریکا به جای اینکه خصومت‌های را کاهش دهد اقدامات خصمانه علیه ایران را افزایش داده است و گویا در صدد است انتقام 37 سال انفعال سیاسی خود را و چالش‌هایی را که از منظر سیاسی در منطقه مواجه شده است را جبران کند که خواب و سرابی بیش نیست.

وی با اشاره به اقدامات زنجیره‌ ای آمریکا پس از اجرای برجام علیه ایران افزود:  در ظرف چند ماهه اخیر پس از نهایی شدن برجام آمریکا دست به یک سری اقدامات زنجیره‌ای علیه منافع ایران زده است.

وی با اشاره به کشته شدن تفنگداران آمریکایی در سال 1983 در بیروت، تصریح کرد: طبق اتفاق فوق در حال حاضر می‌بینیم که آمریکا براساس هماهنگی بین دولت، کنگره و قوه قضاییه خود دارد مصونیت‌های اجرایی و تقنیمی را از ایران سلب کرده و 2 میلیارد دلار از دارایی‌های ایران را مصادره می‌کند که البته مصادره اموال ایرانی به این رقم معطوف نشده و آمریکا 10‌ها هزارمیلیارد دلار اموال ایران را توسط دادگاه‌هایش و با هماهنگی 3 قوه مصادره کرده‌اند.

کارخانه‌ای در ادامه با اشاره به واقعه 11 سپتامبر افزود: پرونده واقعه سپتامبر سیاه 5 سال پیش بسته شده اما در حال حاضر شاهد این هستیم که آمریکایی‌ها جمهوری اسلامی ایران را به پرداخت 10.6 میلیارد دلار قرامت برای پرداخت آسیب‌دیدگان این واقعه محکوم کرده است.

نماینده مردم همدان در ادامه با اشاره به موضوعات مربوط به لانه جاسوسی آمریکا در ایران تأکید کرد: در قبال این اتفاق که 37 سال پیش در ایران رخ داده است هم‌اکنون شاهد این هستیم که آمریکا ایران را محکوم می‌کند که باید به ازای هر کدام از آن افراد 430 میلیون دلار غرامت پرداخت کند.

کارخانه‌ای در ادامه خطاب به نمایندگان مجلس تصریح کرد: جا دارد نمایندگان در قبال این موضوعات به دفاع از ملت برخیزند و موافقت خود را با طرح مذکور اعلام کنند.

کارخانه‌ای در ادامه  برخی  از خسارات وارده طبق طرح مذکور را به شرح زیر اعلام کرد: 

-خسارات کودتای مرداد 32
-خسارت مادی و معنوی حمله به سکوهای  نفتی
-خسارت مادی و معنوی ناشی  از جنگ تحمیلی
-خسارت مادی و معنوی ناشی از شهادت بیش از 223 هزار نفر و 6 هزار نفر ایثارگر
- خسارت مادی و معنوی بیش  از 17 هزار شهید ترور
- خسارت مادی و معنوی ناشی از جاسوسی علیه ایران توسط ایالات متحده یا با حمایت و نقش‌آفرینی ایالات متحده

انتهای پیام/


برچسب ها: مجلس ، آمریکا ، سیاسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار