رئيس مركز فعاليت های دينی شهرداری تهران گفت: شهرداری تهران به مالكانی كه علاقه دارند در ملك خود مسجد بنا كنند، مجوز ساخت 150 متر تجاری بدون اخذ عوارض، می دهد.

كمك 16 هزار ميليارد تومانی شهرداری به حوزه های علميه/بخشودگی عوارض ساخت 150متر تجاری به مالكان
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام والمسلمين جواد صادق زاده رئيس مركز فعاليت های دينی شهرداری تهران در نشست خبری كه امروز (يكشنبه) با موضوع عملكرد شهرداری در حوزه دين و فرهنگ برگزار شد ، اظهار داشت: بر اساس اظهارات قاليباف شهردار تهران، شهرداری تنها يك نهاد خدماتی برای احداث مترو و اتوبان نيست، در همين راستا ما مسئوليت داريم در حوزه دين و معارف نيز اقداماتی را انجام دهيم.

وی با بيان اينكه در سال 94، بالغ بر 500 ميليون تومان مساعدت به مساجد پرداخت كرديم، گفت: علاوه بر آن به 123 حوزه علميه كه در تهران وجود دارد نيز كمك هايی ارائه شد.

رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران افزود: در ایام شهادت حضرت زهرا (س)، شهادت امام صادق (ع) و... به مساجد کمک‌های فراوانی شده است.

حجت السلام والمسلمين صادق زاده با اشاره به اينکه ردیف بودجه ساخت مساجد با تجهیز آن متفاوت است، مطرح كرد: بالغ بر  1964 مسجد در پايتخت وجود دارد، اما از آنجايی كه تهران با جمعیت ميليونی كه در آن ساكن هستند، جزو فقیرترین استان‌ها در دارا بودن مسجد است و بايد حداقل 4000 مسجد در تهران وجود داشته باشد.

وی بيان كرد: کمک شهرداری به مساجد صرفاً مادی نیست و برای بنرهای تبلیغاتی و فرهنگی نیز کمک می كنيم.

به گفته رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران، شهرداری هیچ‌گاه بنر تسلیت و تبریک منتشر نکرده و در تمام بنرهای تبلیغاتی گسترش مسائل دینی و فرهنگی را در نظر داشته است.

**مجموعه فعاليت های شهرداری در حوزه دين و معارف

 حجت السلام والمسلمين صادق زاده اظهار داشت: شهرداری در ایام اعتکاف برای مساجدی که اعتکاف برگزار کردند علاوه بر کمک مادی، محصولات فرهنگی نیز ارائه داد، همچنين در شورای عالی نماز، برنامه‌های ویژه‌ای برای پیشبرد اهداف گسترش نماز در نظر داريم.

وی در ادامه به انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با مراکز فرهنگی قم از جمله دارالحدیث اشاره و مطرح كرد: در اين تفاهم نامه در نظر داريم برای تبلیغات فرهنگی، از تولیدات آن استفاده كنيم.

به گفته رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران 340 روحانی آموزش دیده در سطح شهر تهران فعال هستند.

حجت الاسلام و المسلمين صادق زاده در خصوص ويژه برنامه‌های این مرکز در منطقه هرندی (12) گفت: متأسفانه هرندی از مناطق پر مسئله است که هنجارشکنی در این منطقه بالاست، در همين راستا  10 مسجد شاخص در محله هرندی تجهيز شدند.

وی ادامه داد: از آنجايی كه دانش آموزان اين مناطق در خطر هستند، با مدارس نیز ارتباط برقرار کرده ايم و از وجود این دانش‌آموزان در مساجد استفاده می كنيم.

رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران تصريح كرد: همچنين در اين محله حسینیه رجبعلی خیاط احیا شد.

**غبارروبی هر ساله مساجد در دهه پايانی ماه شعبان 

حجت السلام و المسلمين صادق زاده در ادامه به اجرای مراسم غبارروبی مساجد در دهه آخر شعبان اشاره و گفت: شهرداری بالاترین نقش در غبارروبی مساجد را دارد و طی نامه ای كه به مساجد ارسال شده است، يك بسته اهدايی به آن ها ارائه می شود.

وی با اشاره به اينكه 354 سرای محله در تهران وجود دارد، بيان داشت: از آنجايی كه اين مراكز نقش كليدی در محلات دارند، در هر سرا يك روحانی مستقر است.

رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران در ادامه از برگزاری همايش طلايه داران تبليغ و آيين دوستی در 8 هزار مدرسه به عنوان ديگر برنامه های شهرداری اشاره كرد.

حجت السلام و المسلمين صادق‌زاده در پاسخ به سوالی مبنی بر  کمک ویژه به مساجد مناطق محروم تهران گفت: در هر منطقه یک کارشناس حضور دارد كه  براساس نیاز مساجد به آنها کمک‌های متفاوتی می‌شود، اما از آنجايی كه برخی مساجد نیم‌قرن از قدمت ساختمان آنها گذشته و همچنين براساس اصول مهندسی نیز ساخته نشده است كه آن ها بايد تخریب و دوباره ساخته شوند.

وی بيان كرد: شهرداری تهران به مالكانی كه علاقه دارند در ملك خود مسجد بنا كنند، مجوز ساخت  150متر تجاری بدون اخذ عوارض، می دهد.

رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران با بیان اینکه وظیفه ذاتی شهرداری کمک به مساجد نیست، مطرح كرد: اما كا برای جلوگیری از گسترش ناهنجاری در جامعه، به مساجد کمک می‌کنیم.

به گفته حجت الاسلام و المسلمين صادق زاده  شهرداری تهران 16 ميليارد تومان به حوزه های علميه كمك كرده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 126 مسجد در شرف ساخت است، افزود: امسال 20 تا 30 مسجد در تهران نيز افتتاح می‌شوند.

رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران گفت: بالغ بر 70 هزار خانه فقير در تهران شناسايی شده است، كه بنا بر دستور شهردار، مساجد بايد به اين خانه ها كمك كنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار