دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: علم و فناوری، فرهنگ و اقتصاد از اضلاع تمدن نوین اسلامی هستند.

دزفولی: علم و فناوری، فرهنگ و اقتصاد از اضلاع تمدن نوین اسلامی هستند

به گزارش خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در همایش فرهنگ دفاعی که در سالن همایش‌های سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار شد گفت: انقلاب ما انقلابی فرهنگی است و به همین دلیل در طول تاریخ در معرض خطر و حمله بوده است. هرگاه کشوری ضعیف باشد و قدرت و دفاع از خود را نداشته باشد بیگانگان به راحتی آن را ویران می‌کنند.

وی ادامه داد: جریان انقلاب ما با تدابیر امام خمینی آغاز شد و با رهبری مقام معظم رهبری استمرار یافت و اکنون می‌بینیم که 37 سال است که در مقابل سلطه جهانیان ایستاده است. ما اگر کشوری بی‌برنامه و ضعیف بودیم نمی‌توانستیم برای ایجاد تمدن نوین اسلامی تلاش کنیم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: تمدن نوین اسلامی دارای سه ضلع است که رهبری معظم انقلاب این سه ضلع را برای ما آشکار کردند علم و فناوری، فرهنگ و اقتصاد از اضلاع تمدن نوین اسلامی هستند.

 دزفولی ادامه داد: اگر این سه ضلع دوام یابد آن جهش تمدنی اتفاق می‌افتد بعضی‌ها به پیشرفت‌های علمی کشور بی‌توجهی می‌کنند پیشرفت‌های ما به اذعان خود دشمنان شگفت انگیز و خیره کننده بوده است، یک مرکز آماری که وابسته به غرب بود اعلام کرد که در منطقه غرب آسیا سه جنگ رخ داد که تنها ایران توانست پس از جنگ روی پای خود بایستد و پیشرفت کند، آنها اعلام کردند که ما از پیشرفت شگفت انگیز ایران نگران هستیم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن اشاره به گزارش سال 2015 یونسکو اظهار داشت: یونسکو در گزارش علم خود اعلام کرد ایران جریان اقتصاد منبع محور خود را به دانش محور تبدیل کرده است. آنها اعلام کردند که ایران خواستار تغییر جریان اقتصاد خود به سمت شرق می‌باشد.

وی افزود: نفت موجب سعادت ما نمی‌شود بلکه اتکا به نخبگان و جوانان پرشور، باهوش، انقلابی و متدین باعث سعادت ما خواهد شد. ما با وجود تمام تحریم‌ها موفق به ساخت فضاهای علمی و پهپاد شده‌ایم این تحریم‌ها بود که باعث شد استقلال جمهوی اسلامی ایران بر مبنای اقتصاد دانش محور رقم بخورد.

 دزفولی ادامه داد: امروز بیش از 30 هزار جوان ما در کارهای علم و فناوری کار علمی انجام می‌دهند بسیاری از جریان‌های علمی کشور در راستای تغییر وضعیت اقتصاد کشور و بهبود آن قدم برمی‌دارند. جوانان ما در جنگ تحمیلی از هویت ملی و دینی ما دفاع کردند و جوانان امروز با علم خود از این هویت ملی و دینی دفاع می‌کنند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به ساخت بازی‌های پیشرفته ایرانی و صادر کردن آن در بازارهای بین‌المللی ادامه داد: ما بازی‌هایی که مدتی است درسطح ملی شروع به ساخت آن نموده‌ایم دشمن را به ترس و هراس واداشته است.

وی افزود: دشمن سرمایه گذاری چندصد برابری برای تهاجمات فرهنگی در برابر ما نموده و ما باید در بعد فرهنگی و سایر ابعاد فعالیت‌های زیادی انجام دهیم و باید سبک زندگی و فرهنگ بومی ایرانی را بیشتر به جهانیان معرفی کنیم.

دبیر شورای عالی انقلاب با اشاره به ابعاد فرهنگی در جامعه اسلامی افزود: در حوزه فرهنگ باید وفاق ملی داشته و از سخت‌گیری‌های نادرست باید پرهیز شود.اگر عزم و اهتمام پیدا کنیم می‌توانیم برنامه ریزی‌های خوبی داشته و برای آینده نقش مثبت و سازنده‌تری برای کشورمان ایفا نماییم.

وی ادامه داد: شرط اصلی در اجرا و ارتقای برنامه‌های فرهنگی وحدت همه نیروهای انقلاب است و باید در گرو امام راحل و مقام معظم رهبری دل داده و آرمان‌های شهدای انقلاب اسلامی را دنبال کنیم و این‌ها موضوعات ملی است و باید به آن پایبند بود و آرزوی امام راحل و مقام معظم رهبری در همین موضوعات بوده و باید همه کمک کنیم تا پرچم اسلام برافراشته شود. آثار آن را در جریان بیداری اسلامی در منطقه شاهد بوده و این نشان دهنده نقش بارز و مثبت امام راحل و مقام معظم رهبری و شهدای انقلاب است که با لبیک گفتن به آن‌ها قطعا پیروزی نصیب مسلمانان خواهد شد.

دزفولی با اشاره به اقتصاد مقاومتی در کلام مقام معظم رهبری تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی جهش انقلاب را محقق کرده و بدون اقتصاد دانش بنیان این جهش محقق نمی‌شود. همانطور که مقام معظم رهبری در سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی فرموده‌اند اقتصاد دانش بنیان در پرتو اتکا به سیاست‌های کلی و محصولات داخلی و تولیدات ملی دانشمندان خودمان محقق می‌شود.

دبیر شورای عالی انقلاب با اشاره به کینه ورزی‌های دشمنان نسبت به انقلاب اسلامی ادامه داد: ما برای اجرایی کردن سیاست‌های مقام معظم رهبری نیاز به برنامه و نقشه راه داریم و دشمنی غربی‌ها بخاطر ترویج فرهنگ انقلاب اسلامی در سطح کشورهای منطقه است و آنها می‌خواهند با تهاجمات فرهنگی درکشورمان از گسترش فرهنگ انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی در بین کشورهای منطقه و جهان جلوگیری کنند و زمانی که می‌بینند تکنولوژی جدید دفاعی در کشورمان رونمایی می‌شود هراس و وحشت در دل آنها می‌افتد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ما می‌توانیم با هدایت‌های مقام معظم رهبری و پیروی از فرمایشات ایشان شاهد محقق شدن اهداف انقلاب اسلامی بوده و با وحدت دولت و ملت در اجرایی شدن اهداف عالی انقلاب اسلامی کوشا باشیم.

انتهای پیام/

 


 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار