رئیس قوه قضاییه؛

حقوق بشر ابراز غربی‌ها برای مقابله با ایران شده است/ اسرائیل پشتوانه مالی آمریکاست

رئیس قوه قضائیه گفت: امروز مسئله فلسطین مرجع ادعای واهی حقوق بشر کشور های غربی است.

آغاز کنفرانس بین المللی هم صدایی با اقصی
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ هفتمین کنفرانس دوسالانه اتحادیه بین المللی هم صدایی با اقصی دقایقی پیش با حضور آیت الله صادق آملی لاریجانی، زهرا مصطفوی دبیر کل اتحادیه و دختر امام خمینی (ره) و صاحب نظران 30 کشور دنیا آغاز شد.

فلسطین مرجع ادعای های حقوق بشر کشور های غربی

آیت الله آملی لاریچانی رئیس قوه قضائیه اظهار داشت: امروز مشکل فلسطین مسئله اول جهان اسلام است  تاجایی که امام خمینی (ره)از قبل و در طول  پیروزی انقلاب و مقام معظم رهبری در این سال ها به این موضوع تاکیید داشتند.

وی افزود: همچنین در پیام امروز سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله بیان شد که قصد اسرائیل از جنگ با فلسطین فقط مردم این کشور نیستند بلکه هدف آنها ضربه به کل جهان است.

رئیس قوه قضائیه بیان داشت: جنگ فلسطین را نباید جنگی علیه این کشور دانست بلکه تمام ما باید به نحوی در این امر ذی‌نفع باشیم و مسئله فلسطین را از جهات مختلف مورد بررسی قرار دهیم، زیرا جریان فلسطین که 60 سال این کشور را وارد جنگ کرده است معیارهای خاصی را در جهان مطرح کرده است که این معیارها می‌تواند باعث کشف حقایقی در جهان شود.

آیت الله آملی لاریجانی در ادامه افزود: از میان معیارهای فراوان سه معیار را بیان می‌کنم، اول اینکه جنگ فلسطین باعث ایجاد مسئله‌ای به نام حقوق بشر در جهان شده است. در دنیای امروز و بلکه از سال‌ها پیش بحث حقوق بشر از سوی کشورهای غربی مطرح شده است و فیلسوفان سیاسی به این موضوع به عنوان یک مسئله فلسفی سیاسی در باب حقوق طبیعی و بشر کار کرده‌اند.

وی تصریح کرد: امروز کشورهای غربی بحث حقوق بشر را به عنوان ابزاری برای مقابله با کشورهای که با آنها هم فکر نیستند مطرح کرده‌اند و حتی از این موضوع دلیلی برای ایجاد تحریم‌ها به کشورهای مختلف از جمله ایران استفاده کرده‌اند.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه که آیا کشورهای غربی حق دارند تصور خود را از حقوق بشر به کشورهای دیگر تحمیل کنند، گفت: این موضوع جای بحث دارد و از نظر ما منفی است زیرا انسان‌ها با توجه به معیارهای تمدنی و دینی به باورهای حقوقی دست پیدا می‌کنند و زمانی که شخصی تصوری از نسبت انسانیت با جهان نداشته باشد نمی‌تواند باوری  را به آن تلقین کرد.

آیت الله آملی لاریجانی بیان داشت: بنابراین کشورهای غربی حق ندارند تصور خود را از حقوق بشر به دیگر کشورها تلقین کنند امروز  مسئله‌ای که در فلسطین به وجود آمده است به کارگاهی برای تعیین صحت و سقم ادعای کشورهای مدعی حقوق بشر شده  است.

وی با بیان اینکه ادعای حقوق بشر آمریکا سراسر جهان را پر کرده است، گفت: سالیانه تعداد زیادی توسط آمریکا و اسرائیل کشته می‌شوند و سوال اینجاست که سرنوشت حقوق بشر مردم فلسطین چه می‌شود 60 سال مردم فلسطین را آوره کرده‌اند آیا اینها حقوق بشر ندارند.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: کاری که اسرائیل در قزه انجام داد ضد حقوق بشر بود و هزاران انسان را به کشتن داد، اما کشورهای مدعی حقوق بشر لب بر روی این موضوع بستند.

آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه فلسطین امروز مرجع ادعای حقوق بشر برای کشورهای مدعی آن هستند، گفت: قانون رسیدگی به جنایت جنگی که  در دادگاه کیفری که به امضای 120 کشور رسیده است با کارهای رژیم اسرائیل منطبق است در ماده 8 این قانون گفته شده جنایات جنگی یعنی جنایت عمدی مردمی که مستقیماً با جنگ در ارتباط نیستند در این شرایط  اسرائیل منازل فلسطینی ها را تخریب کرده‌اند که مصداق همین قانون است.

وی افزود: همچنین هدایت عمدی حملات بر ضد افراد غیر نظامی در قانون رسیدگی به جنایات جنگی مطرح شده است که حملات مستقیم رژیم صهیونیستی مصداق همین موضوع است و نظامیان این کشور بیمارستان‌ها، مساجد و مدارس فلسطین را مورد حمله قرار داده‌اند.

رئیس قوه قضائیه بیان داشت: در گزارش گلدستون که در سازمان ملل خوانده شد به همین موارد اشاره دارد و بحث حقوق بشر که امروز به ابزاری در دست آمریکا برای رسیدن به اهدافشان تبدیل شده را مطرح کرده است.

آیت الله آملی لاریجانی تصریح کرد: در سال 1998 قانون جلوگیری از جنایات جنگی به امضای 120 کشور رسید اما 7 کشور از جمله آمریکا و اسرائیل از امضای آن ممانعت کردند در این شرایط امروز مسئله حمایت از حقوق بشر را مطرح می‌کنند.

وی گفت: امروز حاکمان آمریکا حزب الله را تروریست می‌خوانند در شرایطی که حزب الله فقط قصد دفاع از خودش را دارد امروز سید حسن نصرالله چون دری در جهان اسلام می‌درخشد و تمام مردم مسلمان این سید را دوست دارند زیرا وی نماد مقابله با اسرائیل است.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: اسرائیل به فلسطین حمله می‌کند هزاران نفر را می‌کشد و آمریکا زندان ابوغریب را در عراق تأسیس می‌کند و به افغانستان به بهانه حقوق بشر حمله می‌کند و کشتارهای بی نظیری را در جهان انجام می‌دهد حتی به کاروان‌های عروسی و بیمارستان و پزشکان و پرستاران آن هم رحم نمی‌کند و باز هم ندای حقوق بشر سر می‌دهند.

آیت الله آملی لاریجانی بیان داشت: از هرازان کیلومتر به خاورمیانه آمده‌اند و جنگ را آغاز کرده‌اند و ایران را به دلیل حمایت از حزب الله تروریست می‌خواند باید گفت که امروز حنای آنها دیگر رنگی ندارد.

رئیس قوه قضائیه گفت: حاکمان سعودی جنایات زیادی را علیه مردم یمن انجام داده‌اند که تمام آنها با بندهای قانون دیوان کیفری مطابقت دارد مساجد را نابود کرده‌اند و به نظر بنده فلسطین و سرنوشت این ملت یکی از بزرگترین صحنه‌های ضد حقوق بشر برای کشورهای مدعی حقوق بشر است.

آیت الله آملی لاریجانی بیان داشت: حکام آمریکا به پشتوانه کمپانی‌های اسرائیل از لحاظ مالی تغذیه می‌شوند و نمی‌گذارند حقوق بشر در کشوری پا بگیرد.

وی افزود: معیار دیگری که در مورد مساله فلسطین آشکار می‌شود معیار خویشتن داری ملت‌ها است مردم فلسطین مورد حمله قرار گرفته‌اند و حکام اسلامی در خواب به سر می‌برند.

رئیس قوه قضائیه بیان داشت: کشورهای مدعی حقوق بشر از خواب حکام اسلامی سوء استفاده کرده‌اند و مسئله فلسطین را از نظر مردم منحرف کرده اند و اسرائیل را وبه غده‌ای سرطانی برای جهان اسلام تبدیل کرده‌اند.

آیت الله آملی لاریجانی گفت: برای  اینکه جهان اسلام از شر این غده سرطانی رهایی یابد تنها راه آن ایجاد گفتمان عمومی و بیداری ملت‌های اسلامی  است و باید از هر وسیله‌ای برای بیداری آنها استفاده کنیم و کنفرانس‌های مانند کنفرانس امروز می‌تواند فرصتی مقتنم برای بیان عمومی کردن مساله فلسطین باشد.

وی افزود: باید با استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد داد مردم فلسطین را به گوش جهان برسانیم و برای آن تلاش کنیم.

رئیس قوه قضائیه گفت: حضرت امام خمینی از سال‌ها پیش مساله فلسطین را مطرح کرده‌ بودند و حتی در پیام سال 1351 در نجف را مساله ظلم به فلسطین را در راس مصیبت‌ها نامیده بودند و در جای دیگر نیز فرموده بودند علت تشکیل اسرائیل فقط اشغال فلسطین نیست بلکه اشغال تمام کشورهای اسلامی است.

گفتنی است کنفرانس بین المللی هم صدایی با اقصی هر دو سال یک بار از سوی اتحادیه بین المللی سازمان های غیر دولتی حامی فلسطین با عضویت 30 کشور برگزار می شود که امسال این کنفرانس در روزهای 25 و 26 اردیبهشت به میزبانی تهران برگزار شد.

شایان ذکر است، اتحادیه بین المللی سازمان های غیردولتی حامی فلسطین 15 سال پیش در سال 1380 در تهران به دبیرکلی زهرا مصطفوی فرزند حضرت امام خمینی (ره) تأسیس شد و تاکنون 35 سازمان غیردولتی بین المللی به عضویت این اتحادیه درآمده است.

آیت الله آملی لاریجانی گفت: خط حمایت از فلسطین باید توسط کل امت اسلامی و جمهوری اسلامی ایران دنبال شود زیرا هم امام و هم معظم رهبری حمایت خودشان را از این مساله اعلام کرده‌اند، همچنین در سال 1369 قانون حمایت از فلسطین مطرح شد و گمان نمی‌کنم در هیچ کشوری قانونی با تعداد بند در حمایت از فلسطین مطرح شده باشد.

وی افزود: حمایت یک کشور به از مصیبت‌های فلسطین علاوه بر معیار حقوق بشر، معیار آگاهی ملت‌ها و معیار خدمت و خیانت سران ملت‌های اسلامی است و جمهوری اسلامی ایران آزمایش خود را از این بابت پس داده است، اما کشورهای دیگز در این راه چه کرده‌اند حتی برخی از سران کشورهای اسلامی در گذشته به صورت پنهانی و امروز آشکارا حمایت خود را از اسرائیل مطرح کرده‌اند.


رئیس قوه قضائیه گفت: امروز کشورهای غربی قصد انحراف افکار عمومی از مسئله فلسطین را دارند و این بزرگترین خیانت به جهان اسلام است دشمنی که آشکارا ضد اسلام است و قصد دارد چهره دین اسلام را تغییر دهد.

آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه امروز تروریست‌های داعش  را چه کسی حمایت می‌کند، گفت: کشورهای اسلامی با حمایت از داعش بزرگترین خیانت را به جهان اسلام کرده‌اند  زیرا با این کار نه تنها اسلام را ضعیف کرده‌اند بلکه چهره دیگری از این دین را برای مردم به نمایش در آورده‌اند و باعث تخریب چهره اسلام شده‌اند.

وی افزود: امروز شاهدیم تروریست‌ها که حمایتی علیه اسلام انجام می‌دهند و چهره پیامبر را که رحمت العالمین است گونه‌ای دیگر نشان می‌دهند. 

رئیس قوه قضائیه گفت: کشورهای غربی چگونه رد پای معاملات نفتی ایران را در کشورهای مختلف دنبال می‌کنند و هر جایی که ایران قصد امضای قرارداد نفتی دارد یک نماینده آمریکا حاضر می‌شود اما همین کشورها مدعی اند نمی‌توانند مسیر فروش نفت داعش را پیدا کنند زیرا آنها مخلوق خودشان هستند.

آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه قصد کشورهای غربی ایجاد جنگ‌های فرقه‌ای است، گفت: جنگ فلسطین را جنگی دینی کرده‌اند و قصد اختلاف افکنی بین شیعه و سنی در ایران را دارند زیرا آنها سیاست تفرقه انداز و حکومت کن را دنبال می‌کنند و ما باید در این مسئله به گوش باشیم و جهان  اسلام را  با خطرات دیگری مواجه کنیم و در برابر نیرنگ‌‌های تروریست‌ها مقابله کنیم.

وی در پایان تأکید کرد: باید با اتحاد و قدرت حقوق ملت فلسطین را از دول اشغالی بگیریم زیرا این وعده الهی است و مسئله فلسطین معیاری است که فاصله حق و باطل را آشکار می‌کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار