"وارن بافت" و "دن گیلبرت" در اقدامی مشترک در مناقصه بخش کسب‌وکار اینترنتی شرکت یاهو شرکت می‌کنند.

رقابت میلیاردر آمریکایی برای خرید یاهو

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یاهو نیوز؛ وارن بافت –سومین میلیاردر جهان و مدیر شرکت برکشایر هاتاوی– از کنسرسیوم رقابت برای مناقصه بخش کسب‌وکار اینترنتی شرکت یاهو حمایت می‌کند. وی برای افزودن بخش دیگری به دارایی‌های خود قرار است با دن گیلبرت-- بنیان‌گذار کوییکن لونز – بخش مالی کنسرسیوم رقابت را برای خرید قسمت کسب‌وکار اینترنتی شرکت یاهو تأمین کند.

کنسرسیوم بافت برای خرید این بخش از یاهو با شرکت‌های سهامی TPG و YP رقابت خواهد کرد. این در حالی است که مقامات یاهو تاکنون موفق به رد پیشنهاد مالی بافت نشده‌اند. مبلغ پیشنهادی بافت برای نجات این بخش 3 میلیارد دلار عنوان شده است.

برخی منابع خبری از احتمال خرید واحد کسب‌وکار اینترنتی یاهو توسط شرکت مخابراتی وریزون خبر داده‌اند که صحت آن هنوز تأیید نشده است.

وارن بافت سومین میلیاردر جهان است که بنا بر رتبه سنجی فوربز ثروت وی از 66 میلیارد دلار فراتر می‌رود. او با استفاده از استراتژی و فعالیت مداوم در حوزه مبادلات سهام اختصاصی، امروزه از طریق شرکت برکشایر هاتاوی، کنترل و مدیریت شرکت‌های تابعه، زیرمجموعه و فرعی فراوانی را بر عهده دارد که نمونه آن‌ها گایکو، دیری کوئین، هاینز و مارس اینکورپوریتد هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار